شهر خبر

جنبش حماس:

قتل پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی جنایتی شوم است

قتل پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی جنایتی شوم است

جنبش حماس در واکنش به شهادت پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، این اقدام را جنایتی شوم خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش حماس امروز چهارشنبه نسبت به شهادت «عمر عبدالمجید» پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

«حسین ابو کویک» یکی از رهبران جنبش «حماس» اعلام کرد که تروریسم برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی و ضرب و شتم و به شهادت رساندن «عمر عبدالمجید» در منطقه «جلجلیا» در شمال «رام الله» جنایتی شوم است.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که روند پیگیری پرونده این جنایت و دیگر جنایتهای رژیم صهیونیستی را در دادگاه جرائم بین المللی تسریع کند.

ابوکویک همچنین اعلام کرد که تشدید اشغالگری و شهرکسازی های غیر مجاز رژیم صهیونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین مستلزم وحدت فلسطینیان و افزایش مقاومت مردمی علیه اقدامات این رژیم و توقف فوری همکاریهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل آویو است.

به گفته منابع محلی، این شهید فلسطینی بامداد امروز در مسیر بازگشت به خانه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی که به روستای جلجلیا یورش برده بودند، بازداشت شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. نظامیان صهیونیست پس از بازداشت، دست‌ها و چشمان او را بستند و سپس در کنار یک ساختمان در حال ساخت بر روی زمین رهایش کردند. این پیرمرد فلسطینی در نهایت جان خود را بر اثر شدت جراحت‌های وارده از دست داد.