شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#نمایشگاه#گفتگو#مجتمع

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران هفته آینده برگزار می شود


هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران هفته آینده برگزار می شود

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران از ۲۸ دی‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در محل مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وازرت جهاد کشاورزی، هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH 2022) از 28 دی‌ماه الی 1 بهمن‌ماه 1400 به مدت 4 روز از ساعت 14:00 تا 20:00 در محل مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار خواهد شد.

شعار نمایشگاه امسال برگرفته از شعار سال 1400 و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور «رونق کشاورزی، توسعه پایدار» انتخاب شده است.

این نمایشگاه‌ پس از هفت دوره برگزاری موفق و همچنین پس از یک سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، باهدف رونق بیشتر کشاورزی ایران و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با برترین و متنوع‌ترین نهاده‌های کشاورزی (سم، کود و بذر) برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه کالاهای مورد استفاده در کشاورزی، در عین تبادل اطلاعات، آموزش، انتخاب و کاربرد صحیح نهاده‌ها و احتراز از عوارض استفاده نادرست کود و سم می باشد.

با توجه به چالش‌های آب و هوایی و خشکسالی‌هایی که مدت‌هاست گریبان‌گیر کشور شده است حتی کاهش استفاده از یک قطره آب هم ضروری است. همچنین،  با عنایت به اینکه استفاده به‌جا و اصولی از سموم و کودهای استاندارد مستقیماً در حفظ سلامت بیش از هشتاد میلیون ایرانی مؤثر است؛ نیازمند همفکری و مشارکت کشاورزان و تامین کننده‌های این صنعت می باشد.

کاربرد صحیح آفت‌کش‌ها و کودهای کشاورزی و استفاده از بذور مناسب نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش تولیدات کشاورزی دارد. به‌عبارت دیگر سالانه میلیون‌ها تن از محصولات کشاورزی در نتیجه هجوم آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و نیز استفاده بی‌رویه از نهاد‌ه‌های کشاورزی از بین می‌رود. همچنین کاربرد نادرست سموم و کودهای کشاورزی می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت جامعه داشته باشد.

بنابراین، بهبود سلامت جامعه در گرو امنیت غذایی مردم است و میسر شدن آن در گرو دگرگون‌سازی شیوه‌های سنتی و کم‌بازده کشاورزی و تبدیل‌شان به روش‌های مدرن و کاربرد نهاده‌های سالم در کشاورزی ایران است.

انتهای پیام/