سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا گفت: ما مدرسه ای به عنوان مدرسه‌ی لاکچری در هیچ جای کشور نداریم و مدارس غیر دولتی همگی تابع قانون هستند.

وی با اشاره به تحصیل فرزندان کارمندان دولت در مدارس غیر انتفاعی، افزود: آمارگیری چندی پیش صورت گرفت که نشان می داد بالای 70 درصد دانش آموزان شاغل در مدارس غیر دولتی کشور از خانواده ی کارمندان دولت بودند.

صالح ادامه داد:  طبقه متوسط بیشترین تعداد دانش آموز را در مدارس غیر دولتی دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طی گزارشات، برخی از مدارس چه در تهران و چه در شهر های دیگر خدمات خاصی را ارائه می دانند و شهریه های فراقانونی و غیرقانونی دریافت می کنند که اموزش و پرورش مطابق قانون پرونده آن ها را در جریان قرار می دهد و رسیدگی می شود.

صالح ادامه داد: به چنین مدارسی تذکر و توضیح داده شده است و در صورت تکرار و ادامه نارضایتی مردم شورای نظارت می تواند حکم تعطیلی این مدارس را صادر کند.

وی گفت: مدرسه غیر دولتی مخصوص کارمندان دولت، نمایندگان مجلس و... نداریم بلکه این مدارس می توانند  از متقاضیان ثبت نام کنند که متقاضیان می تواند فرزندان کارمندان دولت باشند و اقشار مختلف دیگری نیز وجود دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اردو های خارجی مدارس غیر انتفاعی گفت: بردن دانش آموزان به سفرهای خارجی توسط مدارس ممنوع است و حتی اردو های داخلی نیز باید مانند ضوابط سایر مدارس انجام شود.

صالح گفت: اگر دانش آموزان مدرسه ای خاص به سفرهای خارجی می روند خودشان تصمیم گرفتند که مسافرت بروند و ربطی به مدرسه و مدیریت مدرسه ندارد.

انتهای پیام/