«محمد حسن آصفری» نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در رابطه با آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف گفت: معتقدیم اگر آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی هستند، بهتر است در ابتدا اجازه دهند تا پول‌های بلوکه شده ایران که در اختیار کشورهای دیگر است آزاد شود، این می‌تواند یک چراغ سبز و رویکرد مثبت تلقی شود. 

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از کشورها علاقمند هستند تا پول‌های بلوکه شده ایران را برگردانند ولی به علت تهدیدهای آمریکا، تعلل می‌کنند. آمریکا اگر دنبال مذاکره رو در رو با ایرانی‌ها است باید اجازه دهد حداقل پول‌هایی که حق خودمان است، آزاد شود، پس از آن می‌توانیم با آنها مذاکره مستقیم در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. اعتماد از دست رفته بین آمریکا و ایران باید جبران شود و لازمه آن چراغ سبز از سوی آمریکا است. 

نماینده مردم اراک با اشاره به بهبود اوضاع اقتصادی کشور با آزادسازی این منابع بلوکه شده تصریح کرد: اگر این پول‌ها پس از آزادسازی، در حوزه سرمایه‌گذاری هزینه شود در حوزه اقتصاد و اشتغال و پروژه‌های عمرانی مطمئنا تاثیر بسزایی دارد، اما اگر تبدیل شود به بازارهای رها و خرج جلسات و تشریفات و حقوق‌های نجومی و ریخت و پاش شود جز تورم حاصلی نخواهد داشت. البته ما نبایستی منتظر باشیم که آنها پول را برای ما آزاد کنند امروز نقدینگی زیادی دست مردم است اگر دولت برای این رقم برنامه داشته باشد، در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی می‌تواند جایگزین مناسبی ایجاد کند. 

آصفری با اشاره به کاهش نرخ ارز طی روزهای گذشته و پی از وصول بخشی از طلب‌های ارزی ایران افزود: طبیعتا با آزادسازی پول‌های بلوکه شده، ارز در کشور بیشتر می‌شود و  قیمت ارز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/