شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اروپا#آمریکا

در دیدار مقامات دو طرف؛

آمریکا، اروپا را در جریان مذاکره با روسیه قرار داد

آمریکا، اروپا را در جریان مذاکره با روسیه قرار داد

معاون وزیرخارجه آمریکا در دیدار با برخی مقامات و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا؛ آنان را نسبت به مذاکرت صورت گرفته با طرف روسی آگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که «وندی شرمن»، معاون وزیر امور خارجه این کشور و سفرای کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات میان روسیه و آمریکا گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که مذاکرات واشنگتن و مسکو در ژنو برگزار شده و این گفتگوها درباره تضمین‌های و همچنین وضعیت اوکراین بوده است.

به گفته پرایس، طرفین «درباره تقویت نظامی بی‌دلیل روسیه در امتداد مرز اوکراین و گفت‌وگوی ثبات استراتژیک آمریکا و روسیه که [در ۱۰ ژانویه] در ژنو برگزار شد، بحث کردند.»

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد: «معاون وزیر از کمیته اروپایی به خاطر کارشان برای اطمینان از هرگونه تهاجم نظامی بیشتر روسیه به اوکراین که هزینه‌های سنگینی از جمله اقدامات اقتصادی هماهنگ را برای فدراسیون روسیه در پی خواهد داشت، تشکر کرد.»

اخیراً اظهارات زیادی در غرب و کیف مبنی بر امکان حمله روسیه به اوکراین وجود داشته است. «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفته بود که روسیه کسی را تهدید نمی‌کند. پسکوف همچنین اظهار داشت که روسیه تمام تلاش خود را برای کمک به مناقشه اوکراین انجام می‌دهد و در عین حال به فرمت نرماندی و توافقات مینسک پایبند است.

رایزنی‌های روسیه و آمریکا در مورد تضمین‌های امنیتی در تاریخ ۹ تا ۱۰ ژانویه در ژنو انجام شد. نشست شورای ناتو-روسیه قرار است ۱۲ ژانویه در بروکسل برگزار شود، در حالی که شورای دائمی OSCE (سازمان امنیت و همکاری اروپا) در ۱۳ ژانویه در وین برگزار خواهد شد.