شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دربی#اینتر#ایتالیا#یوونتوس

سوپرجام ایتالیا

اینتر – یوونتوس؛ دربی جــام‌دار!

دربی ایتالیا این مرتبه در سوپرجام برگزار خواهد شد؛ جایی که اینتر به‌عنوان قهرمان سری‌آ و یوونتوس به‌عنوان قهرمان جام‌حذفی برای کسب یک جام دیگر رقابت خواهند کرد.

اینتر – یوونتوس؛ دربی جــام‌دار!
خبرورزشی -

از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسای شهر میلان، سوپرجام ایتالیا بین اینتر قهرمان فصل قبل سری A و یوونتوس قهرمان جام حذفی برگزار خواهد شد. دربی ایتالیا این مرتبه به صرف یک جام است.

اینتر؛ در بهترین روزها

بهترین اتفاق برای اینترِ سیمونه اینزاگی این فصل رخ داد و در بهترین مقطع از نیم‌فصل نخست اوج گرفتند. حالا با ۸ برد متوالی صدرنشین و مدعی اول قهرمانی هستند و متوقف کردن‌شان کار هر تیمی نیست. وقتی اینزاگی آمد توقع زیادی از او نمی‌رفت که تیم قهرمان را با جدایی برخی ستاره‌ها در همان سطح حفظ کند، ولی حالا اینترِ سیمونه از اینترِ کونته خیلی وقت‌ها زیباتر هم بازی می‌کند. اینزاگی که ۲ مرتبه همراه لاتزیو در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ قهرمان سوپرجام شده حالا امیدوار است سومی را با تیم جدیدش به‌دست بیاورد. بی‌شک در بهترین روزها شانس قهرمانی افعی‌ها از رقیب پرآوازه و دیرینه‌شان بیشتر خواهد بود.

یوونتوس؛ شروع یک عملیات

مشکلات یکی پس از دیگری به تیم ماسیمیلیانو آلگری هجوم آوردند و او نتوانسته بانوی‌پیر را به سطحی که در دوره قبلی حضورش روی نیمکت این تیم رسانده بود، برساند. حالا یوونتوسی‌ها فقط خوشحال هستند تیم‌شان از نوامبر به بعد در ایتالیا نباخته و می‌تواند امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باشد. با این حال ژانویه شروع یک عملیات تازه خواهد بود. خریدهای جدید و تحول در ترکیب یووه در راه است. با این حال در روزهایی که مشکل کم ندارند باید در سوپرجام به مصاف اینتر بروند. شاید برای بازگشت و احیای دوباره، قهرمانی در سوپرجام یاری‌رسان باشد.

آخرین جدال
در دیدار رفت این فصل سری A ایتالیا، دربی ایتالیا با تساوی ۱-۱ تمام شد. ژکو برای اینتر گل زد و تنها گل یووه را دیبالا به ثمر رساند.

آمار بازی
۲۵۶) دربی ایتالیا ۲۵۶ مرتبه برگزار شده که ۱۱۴ بازی را یوونتوس برده و در ۷۸ بازی اینتر پیروز بوده. ۶۴ بازی هم مساوی شده است.
۲۴۲) دیدارهای رسمی بین اینتر و یوونتوس ۲۴۲ مرتبه برگزار شده که نراتزوری در ۷۲ بازی و بیانکونری در ۱۱۰ بازی پیروز بوده‌اند. ۶۰ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱) فقط یک مرتبه در سال ۲۰۰۵ سوپرجام ایتالیا بین یوونتوس و اینتر برگزار شد که افعی‌ها با شکست بانوی‌پیر با تنها گل ورون به جام قهرمانی رسیدند.
۹) یوونتوس با ۹ قهرمانی پرافتخارترین تیم سوپرجام ایتالیا است. اینتر هم ۵ مرتبه به این جام رسیده. آخرین قهرمانی یووه سال ۲۰۲۰ به‌دست آمده و اینتر آخرین جامش را سال ۲۰۱۰ گرفت.
۱۲) در ۱۲ دیدار آخر این دو تیم، اینتر فقط یک مرتبه در ژانویه ۲۰۲۱ برنده شده. در ۱۱ دیدار دیگر ۷ برد برای یووه و ۴ تساوی به ثبت رسیده است.
۱۰) این دهمین سال متوالی است که یوونتوس یک پای سوپرجام خواهد بود. در ۹ فینال قبلی ۵ مرتبه برنده شدند و جام گرفتند. آخرین سوپرجامی که یووه در آن حضور نداشت بین میلان و اینتر در سال ۲۰۱۱ برگزار شد که میلان آن بازی را برد.

مصدومان و محرومان
سیمونه اینزاگی تیمش را با تمام قوا در سوپرجام ایتالیا در اختیار دارد. همه مصدومان اینتر بهبود پیدا کردند و امشب می‌توانند بازی کنند. اما مهم‌ترین غایب این بازی فدریکو کیزا است که رباط پاره کرده. علاوه بر این ستاره یوونتوس، لئوناردو بونوچی و دانیلو هم به سوپرجام نمی‌رسند. ماتایس دی‌لیخت و خوان کوادرادو هم محروم هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، لائوتارو و ژکو
یوونتوس: شچسنی، دی‌شیلیو، روگانی، کیلینی، ساندرو، بنتانکور، لوکاتلی، رابیو، برناردسکی، موراتا و دیبالا