شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی

صدور حکم ممنوعیت سفر برای رئیس کل بانک مرکزی لبنان

صدور حکم ممنوعیت سفر برای رئیس کل بانک مرکزی لبنان - کراپ‌شده

یک قاضی لبنان برای رئیس کل بانک مرکزی این کشور بنا به شکایت وکلایی لبنانی حکم ممنوعیت سفر صادر کرد.

به‌ گزارش مشرق، یک قاضی لبنان حکم ممنوعیت سفر دریایی، زمینی و هوایی «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان را صادر کرد.

پایگاه خبری الجدید با انتشار یک سند اعلام کرد، غادة عون قاضی زن لبنانی بر اساس شکایتی که هیثم عزو و پیر الجمیل دو وکیل نماینده دایره حقوقی گروه «الشعب یرید اصلاح النظام»(ملت خواهان اصلاح نظام است) ارائه کرده بودند، حکم ممنوعیت سفر دریایی، زمینی و هوایی ریاض سلامه را صادر کرد.

پرونده‌های فساد رئیس بانک مرکزی لبنان در این کشور و همچنین در فرانسه، لوکزامبورگ، آلمان و سایر کشورها باز است و او در سال گذشته میلادی به اختلاس بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از بانک مرکزی لبنان متهم شده است.

 تشدید بحران اقتصادی در لبنان و سقوط شدید لیر، هجمه به رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داده است و برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است.

«حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان نیز پیش‌تر لغو مصونیت قضایی از برخی مفسدان مالی در لبنان را تنها راه حفظ حقوق لبنانی‌ها و بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی این کشور دانست.

همچنین روزنامه لبنانی «الاخبار» فاش کرد که دادستان کل امور مالی لبنان، سلامه را به علت اینکه مورد حمایت آمریکاست به دادگاه احضار نمی‌کند.

 بسیاری از مقامات سیاسی لبنان، از جمله حسان دیاب، نخست وزیر سابق، بخش بزرگی از مشکلات مالی  ازجمله کاهش ۹۰ درصدی ارزش واحد پول ملی این کشور را متوجه سیاست‌های پولی سلامه دانستند.

منبع: فارس