شهرخبر

واکنش کاخ سفید به آزمایش موشکی کره شمالی

واکنش کاخ سفید به آزمایش موشکی کره شمالی

ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و درعین حال از پیونگ یانگ خواست وارد گفت و گو و تعامل پایدار شود.

جن ساکی روز سه شنبه به وقت محلی که همراه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به آتلانتا سفر می کرد، در جمع خبرنگاران در هواپیما افزود که بر اساس ارزیابی های ما این آزمایش موشکی تهدید فوری برای نیروهای آمریکایی یا سرزمین و  متحدان ما نداشت.

وی افزود که آزمایش موشکی کره شمالی نقض قطعنامه های مختلف شورای امنیت و تهدیدی برای همسایگان آن است.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال اظهار داشت جامعه بین المللی از کره شمالی می خواهد از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری کرده و وارد گفت و گو و تعامل پایدار شود.

این مقام کاخ سفید ادامه داد که واشنگتن به مشورت با متحدان و شرکای خود در این زمینه ادامه می دهد.

گارد ساحلی ژاپن بامداد سه شنبه گزارش داد که کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

به گزارش روزنامه گاردین، ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد، کره شمالی بامداد سه شنبه یک پرتابه ناشناس به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است.

این پرتاب در حالی انجام می شود که کره شمالی در هفته گذشته یک «موشک مافوق صوت» شلیک کرد که با موفقیت به هدف اصابت کرد.

خبرگزاری دولتی "کی سی ان ای" کره شمالی هفته گذشته گزارش داد: در آزمایش موشکی روز چهارشنبه، یک موشک مافوق صوت پس از ۷۰۰ کیلومتر پرواز بدون خطا به هدف برخورد کرد.

کره شمالی که اولین بار در ماه سپتامبر (مهر) سال گذشته میلادی موشک مافوق صوت آزمایش کرد، به جمع کشورهای پیوست که مشغول توسعه این تکنولوژی موشکی هستند.

خبرگزاری کره شمالی افزود: این موشک همچنین توانایی خود در ترکیب "پرواز چند مرحله‌ای بدون نیروی موتور و مانور عرضی قوی" را نشان داد.

قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد همه آزمایش های موشکی بالستیک توسط کره شمالی را ممنوع کرده و تحریم هایی را در مورد این برنامه ها اعمال کرده است.

۳۱۱۳۱۱