حمله نظامیان صهیونیست به معترضان فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز با حمله به روستای الاطرش و روستای السعوه در منطقه النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی  که محل تحصن اهالی معترض به شهرک سازی رژیم صهیونیستی بود، این دو منطقه را محاصره کردند.

 رژیم صهیونیستی در این حمله ضمن برچیدن چادرهای تحصن کنندگان شماری را دستگیر کردند.

المیادین اعلام کرد که بیش از ۲۰ زن و مرد جوان فلسطینی از دو روستای الاطرش و السعوه در النقب بازداشت شدند.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد، تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی در حفاری‌ها و تخریب منطقه النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی و انهدام خیمه های تحصن اهالی و بازداشت شماری از آنها موید اصرار این رژیم برای تکمیل جنایات خود در یهودی سازی این سرزمین فلسطینی است.

حمله نظامیان صهیونیست به معترضان فلسطینی

به گزارش فلسطین الیوم، «حازم قاسم» سخنگوی حماس ضمن محکوم کردن همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی النقب گفت: افزایش سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی فلسطین از طریق صندوق موسوم به صندوق ملی یهود که به سیاست شهرک‌سازی جنبش صهیونیستی طی صد سال اخیر کمک کرد، بار دیگر موید آن است که سیاست پاکسازی قومی که با راه افتادن جنبش صهیونیستی شکل گرفت، همچنان بر ذهنیت رژیم صهیونیستی حاکم است.

وی افزود: ما برای جنبش اعتراضی هموطنانمان در داخل سرزمین‌های اشغالی علیه سیاست یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی ارزش قائلیم و خواستار تشدید مبارزه با هدف تثبیت هویت عربی-فلسطینی سرزمین‌های اشغالی خود هستیم.

از سوی دیگر در حمله نظامیان صهیونیست به ورودی شمال شهر البیره در نزدیکی رام الله، مرکز کرانه باختری چندین نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم اشغالگر که در پست نظامی بیت ایل واقع در شمال شهر البیره واقع است به سمت راهپیمایی دانشجویان دانشگاه بیرزیت حمله کردند.

این راهپیمایی در محکومیت بازداشت پنج نفر از دانشجویان و زخمی شدن یکی از آنها در مقابل در ورودی دانشگاه به دست نیروهای ویژه صهیونیست برگزار شده بود.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که در این حمله دستکم پنج نفر به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی و ده‌ها نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند.

بنابر آمارهای رسمی نزدیک به ۲۰۰ هزار عرب ساکن روستاهای صحرای نقب هستند که اکثر آنها از بسیار مواقع از امکانات اولیه‌ای مانند آب و برق هم بی‌بهره بوده و از کمبود بسیاری از خدمات بهداشتی و آموزشی رنج می‌برند. آنها سال‌هاست که از تخریب روستاهای خود در این صحرا و احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در آن شاکی هستند.