شهر خبر
در پاسخ به میزان|

سخنگوی دولت: دعاوی حقوقی بین‌المللی مالکان و بیمه‌کنندگان حادثه کشتی سانچی در حال انجام است

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه نفتکش سانچی گفت: دعاوی حقوقی بین مالکان دو کشتی که با هم برخورد داشتند و هم بین شرکت‌های بیمه‌گر هر دوکشتی در سطح بین المللی جاری است. شرکت ملی نفتکش نیز پرداخت غرامت را بر عهده گرفت و تسهیلاتی برای برگزاری مراسمات به خانواده‌های این عزیزان پرداخت شد.
خبرگزاری میزان - علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال میزان، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حقوقی و فنی حادثه نفت‌کش سانچی و رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان آن ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان این حادثه گفت: دعاوی حقوقی بین مالکان ۲ کشتی که باهم برخورد داشتند و هم بین شرکت‌های بیمه‌گر هر دو کشتی در سطح بین‌المللی جاری است.
 
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رسیدگی به دعاوی بین المللی زمان‌بر است، گفت: دعاوی در کشور چین در حال رسیدگی و بررسی قرار دارد و در مراحل مختلف مشخص کردن میزان تقصیر هر یک از دو کشتی و بقیه حواشی در آثار حقوقی ناشی از آن است؛ طبیعتا این پرونده به دلیل پیچیدگی و گستردگی که در هنگ کنگ است هنوز منجر به صدور رای قطعی نشده است.
وی تأکید کرد: شرکت ملی نفت‌کش بلافاصله بعد از وقوع حادثه بدون اینکه منتظر موضع بیمه و دعاوی بین‌المللی باشد، پرداخت غرامت را بر عهده گرفت و غرامت لازم به خانواده‌های این حادثه پرداخت شد و تسهیلاتی برای برگزاری  مراسمات به خانواده‌های این عزیزان پرداخت شد. 
 
بهادری‌جهرمی با اشاره به خدمات شرکت نفت‌کش برای خانواده‌های بازمانده از حادثه کشتی سانچی گفت: بر اساس تصمیمات، به یکی از اعضای هر یک از این خانواده‌ها مجوز استخدام در آن شرکت داده شد تا بخشی از بار مالی که برایشان ایجادشده را جبران کند و طبیعتاً بار معنوی  این حادثه قابل جبران نیست؛ در حوزه مادی تا حد توان جبران‌های لازم صورت گرفته است.
 
 
  • سخنگوی دولت: قوه قضائیه در حل مشکلات مردم همکاری مؤثری با دولت دارد
  • انتهای پیام/