شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#شاخص بورس

شاخص بورس ۱۹۰۰ واحد رشد کرد


شاخص بورس 1900 واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۹۰۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 5میلیارد و 88میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 2هزار و 395میلیارد تومان در بیش از 317هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 1928واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 334هزار و 683واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و بانک ملت شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 85میلیون ورقه به‌ارزش 3 هزار و 197میلیارد تومان در 152هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 47واحد رشد کرد و در ارتفاع 18هزار و 65واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، صنایع پتروشییم تخت جمشید و فرابورس ایران بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/