شهر خبر

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

پرونده سانچی در دادگاه های چین و هنگ کنگ در حال رسیدگی است

غرامت بیمه بین المللی ۲۱ خانواده کشتی سانچی پرداخت شد

سخنگوی دولت درمورد آخرین جزئیات پرونده کشتی سانچی گفت: دعوایی برای تعیین مسئولان و میزان تقصیر هر کدام از کشتی ها مطرح است که در دادگاه هایی در چین و هنگ کنگ در حال رسیدگی است که هنوز منجر به صدور رای قطعی، نشده است.

اعتمادآنلاین|

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده نفتکش سانچی، گفت: پرونده سانحه کشتی نفتکش سانچی از نظر حقوقی بین مالکان دو کشتی و شرکتهای بیمه گر کشتی ها و به عنوان پرداخت کننده خسارتها، علیه یکدیگر در جریان است. علاوه بر این، دعوای برخی کشورها در زمینه آلودگی دریایی، هزینه های عملیات نجات کشتی و اطفای حریق نیز علیه مالکان دو کشتی و شرکت های بیمه در جریان است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت ادامه داد: دعوایی برای تعیین مسئولان و میزان تقصیر هر کدام از کشتی ها مطرح است که در دادگاه هایی در چین و هنگ کنگ در حال رسیدگی است که هنوز منجر به صدور رای قطعی، نشده است. در مورد خانواده جانباختگان عزیز نیز، شرکت ملی نفتکش ایران بلافاصله بعد از حادثه و قبل از آنکه شرکت بیمه بین المللی بخواهد، اقدامی انجام دهد در جهت تسهیل ارائه خدمات به این خانواده ها، پرداخت غرامت، گواهی فوت خدمه کشتی سانچی صادر و غرامت بیمه بین المللی ۲۱ خانواده پس از مراحل قانونی به آنها پرداخت شد.