شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بازنشستگان#مجلس#رئیسه مجلس

تذکر ۴۸ نماینده به وزیر دفاع درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری


تذکر 48 نماینده به وزیر دفاع درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر ۴۸ نماینده به وزیر دفاع درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، روح اله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه 48 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم منع توقف صادرات فلفل به روسیه.
- تذکر مسعود خالقی نماینده گلپایگان و 51 نفر از همکاران به وزیر جهاد و نیرو؛ ضرورت لغو دریافتی عظیم از کشاورزان بابت بهای آب کشاورزی.
- تذکر مهدی عسگری نماینده کرج و 41 نماینده دیگر به وزیر کشور؛ ضرورت تسریع در ارائه لایحه تقسیمات کشوری با رویکرد تمرکز زدایی و تفویض اختیار بیشتر به مدیران محلی و استانداران با عنایت به تکلیف برنامه پنجم توسعه
- تذکر حسین امامی راد نماینده چناران به همراه 31 نماینده دیگر به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم توجه ویژه به طرح قطار برقی مشهد- گلبهار- چناران به عنوان بزرگترین طرح درون استانی خراسان رضوی.
- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه 43 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ ضرورت تسریع در اجرای حمایت های دولتی از حق بیمه کارگران با توجه به ظرفیت های قانونی بند و قانون بودجه 1400 و منابع حاصله.
- تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر به همراه 50 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش؛ ضرورت استخدام نیروی خدمتگزار و سرایدار برای مدارس.
- تذکر عباس متقدایی نماینده اصفهان و 62 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ ضرورت تدبیر در خصوص افزایش هزینه ودیعه اجاره مسکن.
- تذکر علی حدادی نماینده طالقان به همراه 17 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ لزوم و تسریع در تکمیل طرح نیمه تمام تغذیه مصنوعی شهرستان ساوجبلاغ.
- تذکر عبدالجلال ایری نماینده کردکوی و 50 نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات؛ ضرورت نوسازی زیرساخت های تلفن ثابت جهت بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی در حوزه انتخابیه.
- تذکر علی حدادی نماینده طالقان و 18 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم حل مشکلات حمل و نقل شهری و برون شهری ساوجبلاغ و هشتگرد و تکمیل خدمات حمل و نقل و متروی شهری به هشتگرد.
- تذکر محمد وحیدی نماینده بجنورد و 47 نماینده دیگر به وزیر دفاع؛ در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری، همچنین به همراه 33 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ضرورت تامین نهاده های دامی و نظارت دقیق بر توزیع آن در استان خراسان شمالی برای دامداران و عشایران و روستائیان و پرورش دهندگان شترمرغ، همچنین به همراه 45 نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد درباره لزوم استمهال وام های کشاورزان و دامداران در بانک های خصوصی و دولتی استان هایی که خشکسالی شدید داشته از جمله خراسان شمالی. همچنین به همراه 50 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در بودجه سال 1401.
-تذکر محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به وزیر تعاون؛ در خصوص لزوم تکمیل و مرمت سیل بندها و احداث سیل بندهای جدید استان کرمان و همچنین لزوم حل مشکلات قالیبافان و تجمیع سوابق آن ها برای بیمه و جلوگیری از تعطیلی کارگاه های قالیبافی و همچنین افزایش نظارت بر شبکه برق رسانی و جلوگیری از سرقت کابل های برق.

انتهای‌ پیام/