حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به حقوق نجومی 73 میلیون تومانی مدیرعامل یک شرکت پتروشیمی نیمه کاره که زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان برای این تشکیل شد که آسایش و رفاه برای معلمان و فرهنگیان ایجاد کند و قرار شد 50 درصد سهم این صندوق را معلمان و 50 درصد دیگر را دولت بپردازد. 

وی افزود: متاسفانه دولت تاکنون سهم خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نکرده و بر اساس برخی آمارها بدهی دولت به این صندوق 1645 میلیارد تومان است که قرار است با تهاتر این بدهی تسویه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت‌های زیادی زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان هستند و برآورد درآمدها و ارزش افزوده این صندوق به نحوی است که سهم هر فرهنگی بین 300 تا 400 میلیون بوده که می‌توانند به هر معلم 20 میلیون تومان وام بدهند. 

فلاحی گفت: از دولت سابق خواستیم اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند اما این کار را نکرد و این خواسته مجلس از دولت فعلی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان وجود دارد. 

وی اظهار کرد: پذیرفتنی نیست که حقوق نجومی در زیر مجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان آن هم برای یک شرکت پتروشیمی نیمه کاره پرداخت شود. 

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و مجلس و وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی به موضوع حقوق‌های نجومی در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌پردازند و این اقدام را بررسی خواهند کرد ضمن اینکه پرداخت حقوق نجومی در صندوق ذخیره فرهنگیان را به صورت قاطع در کمیسیون آموزش مجلس دنبال خواهیم کرد. 

انتهای پیام/