شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#زبان فارسی#حوزه#چین

تقدیر سرکنسول ایران در گوانگجو از تدریس زبان فارس در دانشگاه گواندونگ/ آمادگی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه ایران‌شناسی


تقدیر سرکنسول ایران در گوانگجو از تدریس زبان فارس در دانشگاه گواندونگ/ آمادگی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه ایران‌شناسی

حسین درویشی سرکنسول ایران در گوانگجو ضمن تقدیر از دانشگاه گواندونگ چین درخصوص راه اندازی رشته های زبان فارسی و مطالعات ایران‌شناسی، بر تقویت همکاری میان دانشگاه مطالعات خارجی و دانشگاه های ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو با پروفسور Shi، رئیس دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ درخصوص همکاری های دو طرف و تقویت دوره های زبان فارسی و مطالعات ایران‌شناسی ملاقات کرد.

سرکنسول ایران در این دیدار به شهرت دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ و تربیت نخبگان توسط این دانشگاه اشاره و ضمن تقدیر از دانشگاه جهت راه اندازی رشته های زبان فارسی و مطالعات ایران‌شناسی بر تقویت همکاری میان دانشگاه مطالعات خارجی و دانشگاه های ایران تاکید کرد.

بنا بر این گزارش، پروفسور Shi نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، امضای سند جامع همکاری راهبردی ایران و چین را نشانه اهمیت روابط با ایران برشمرد و بر گسترش همکاری ها بویژه در حوزه های علمی و دانشگاهی و همچنین تقویت رشته های زبان فارسی و مطالعات ایران‌شناسی با همکاری سرکنسولگری تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ از مراکز علمی مهم آموزش زبان های خارجی، اقتصاد، مدیریت و تحقیقات استراتژیک است. این دانشگاه در سال 2013 رشته زبان فارسی را برای علاقه مندان راه اندازی کرد. هم اکنون 28 دانشجو در رشته زبان فارسی این دانشگاه تحصیل می کنند و 11 نفر نیز در این رشته فارغ التحصیل شده‌اند.

دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ با دانشگاه اصفهان تفاهم نامه همکاری داشته و تاکنون همکاری‌های علمی و دانشگاهی متعددی را با این دانشگاه به اجرا درآورده است.

انتهای پیام/