شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#پایان سال

تامین زمین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال تکلیف زمین‌های ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مشخص می‌شود.

تامین زمین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن تا پایان سال

آقای رستم قاسمی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد جهش تولید مسکن تصریح کرد: ساخت چهار میلیون مسکن طی ۴ سال نیازمند برنامه ریزی نرم‌افزاری است، امروز با گذشت ۳ ماه و ۱۱ روز از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، زیرساخت‌های نرم‌افزاری اجرای این قانون فراهم شده است.

وی افزود: سامانه نهضت ملی مسکن به صورت برخط پالایش اطلاعات را انجام می‌دهد، آیین نامه‌های اجرای این قانون آماده شده است و همچنین جلسات متعددی با بانک مرکزی، شورای عالی پول و اعتبار و روسای بانک‌ها داشتیم و شیوه نامه‌ها و ضمانت نامه‌ها تعیین شده و تکلیف اقساط واریزی متقاضیان نیز مشخص شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص تامین زمین ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نیز گفت: اطلاعات زمین‌های وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه پیش از این در پوشه‌ها و فایل‌ها بود، اما در طی سه ماه گذشته با ایجاد بانک زمین اطلاعات ۱۳۰۰ مورد زمین‌های وزارت راه و شهرسازی در ۱۳۰۰ شهر جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال؛ در گام اول ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را آغاز خواهیم کرد لذا تا پایان سال تکلیف زمین‌های ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مشخص می‌شود، زمین مورد نیاز ۷۶۰ هزار واحد مسکونی نیز آماده واگذاری است.

قاسمی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۵۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده بود که طبق گزارش دیوان محاسبات، پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است لذا در شورای عالی مسکن تصویب کردیم که اجرای پروژه این ۵۲۰ هزار واحد - که ۹۰ درصد اجرای کار آن باقیمانده است - در نهضت ملی مسکن ادغام شود.

 

منبع: خبر آنلاین