شهرخبر

تاکید عضو شورای شهر بر تاسیس صندوق توسعه محیط زیست در شهرداری تهران


تاکید عضو شورای شهر بر تاسیس صندوق توسعه محیط زیست در شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعاتی از جمله تاسیس صندوق توسعه محیط زیست در شهرداری تهران و همچنین ارسال لایحه استقلال اداره کل ایثارگران شهرداری تهران تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضای شورای شهر تهران در صحن شورا آغاز شد.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که از تشکیل این دوره از شورا مورد توجه اعضای شورا قرار داشته بحث اداره کل مستقل ایثارگران است، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته این اداره به صورت مستقل فعالیت داشته است اما در شورای قبلی این استقلال گرفته شد و بحث ادغام این اداره کل مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه 159 روز از دوره جدید شورای شهر تهران می‌گذرد و همچنان بحث استقلال اداره کل ایثارگران شهرداری تهران بر زمین مانده است، گفت: از شهرداری تهران درخواست می‌شود که لایحه‌ای را در ارتباط با این مسئله به شورا ارجاع دهد و در غیر این صورت شورا در این زمینه خود اقدام خواهد کرد.

مظفر همچنین به تبدیل وضعیت قرارداد فرزندان شهدا و ایثارگران در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم شهرداری تهران هر چه سریع‌تر در این زمینه کارهای خود را تسریع ببخشد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در پی تذکر مظفر گفت: شهرداری تهران، لایحه استقلال اداره کل ایثارگران شهرداری را به هیئت رئیسه شورای شهر تهران داده است و ان‌شاءالله در جلسه بعدی شورای شهر تهران در دستور کار قرار خواهیم داد و بعد از تصویب آن به بودجه وارد خواهیم شد.

چمران همچنین به بیستم دی ماه سالروز درگذشت امیرکبیر اشاره کرد و گفت: این روز را گرامی می‌داریم و باید نسل ما و فرزندان ما در آینده شخصیت امیر کبیر را بهتر بشناسند.

وی همچنین به بیستم دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: آقای دکتر شیبانی نیز از اعضای سابق شورای شهر تهران نیز در این شورا عضویت داشتند و سال‌ها جلسات شورای انقلاب به صورت محرمانه در منزل دکتر شهید بهشتی و همچنین آقای شیبانی برگزار و تشکیل می‌شد و تصمیمات خوبی نیز در این جلسات اخذ می‌شد که یکی از این تصمیمات قانون باغات بود که این مسئله در سال 1358 در شورای انقلاب به تصویب رسید.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز نسبت به تاسیس صندوق توسعه محیط زیست و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: از اجرای برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران دو سال می‌گذرد که هنوز اقدامی به تاسیس صندوق یاد شده صورت نگرفته است.

وی از شهرداری تهران خواست نسبت به ماده 30 برنامه 5 ساله شهرداری تهران و تاسیس صندوق توسعه محیط زیست اقدامات لازم را انجام و گزارش پیشرفت آن را به کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ارائه کند.

چمران رئیس شورای شهر تهران نیز نسبت به تذکر مطرح شده از سوی پیرهادی در رابطه با تاسیس صندوق توسعه محیط زیست گفت:‌ بهتر است شهرداری تهران گزارش پیشرفت خود را در ارتباط با این موضوع به تمام اعضای شورای شهر تهران ارائه کند.

حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز ضمن عذرخواهی مجدد از شهروندان تهرانی و پرسنل شهرداری خاطرنشان کرد: در این رابطه عذرخواهی می‌کنم که از این تریبون تذکر می‌دهم چرا که همانطور که در جلسات قبلی نیز عنوان کردم باید ما در صحن به کارهای مهم‌تری بپردازیم اما چه کنیم که چاره‌ای غیر از این نداشته‌ایم و مجبور هستیم از این تریبون به شهرداری تهران تذکر بدهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه روز گذشته در مرکز ارتباطات شهردرای تهران انتصابی صورت گرفته است که این حق قانونی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری است اما نگرانی که در این بخش وجود دارد این است که یک پست من‌درآوردی و خلق‌الساعه از سوی این مرکز صورت گرفته است که باید این پست سازمانی در شهرداری تهران در گینس ثبت شود!‌

عضو شورای شهر تهران در این باره توضیح داد: پست سازمان جدیدی که از سوی رئیس مرکز روابط عمومی شهرداری تهران ایجاد شده است این است که یک خانم که پیش از این در پست دیگری مشغول به کار بوده است را به عنوان مشاور در طراحی رویدادها و ارتباطات اجتماعی شهرداری تهران برگزیده است!

کاشانی ادامه داد: به هر حال در هر دوره‌ای افراد بر اساس سیاست‌های خود تغییرات و انتصاباتی را انجام می‌دهند و در دوره گذشته نیز این ارتباطات صورت گرفته است و قرار هم نیست که افراد سر سفره شهرداری بنشینند و اگر این خانم توانایی داشتند چرا جابجا شده است و اگر جابجا شده است چرا دیگر پست خلق‌الساعه به او داده شده است؟

خزانه‌دار شورای شهر تهران افزود: تذکر دوم بنده این است که هفته گذشته تذکری را در ارتباط با قراردادی در منطقه 3 دادم که در ادامه چند پیامک از یک تلفن ناشناس برای من آمد که در نهایت مشخص شد که این پیامک‌ها از طریق شهردار منطقه 3 بوده است که در ادامه خود را معرفی کرد و مطالبی را گفت که با این مطالب ابهامات بنده در ارتباط با قرارداد ذکر شده چند برابر شد.

انتهای پیام/