شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#حقوق بازنشستگان

موضع نامشخص دولت درباره همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری از به تعویق افتادن طرح دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاد کرد.

یک فعال کارگری گفت: هزینه‌های زندگی برای کارگران و بازنشستگان بسیار زیاد است و کارگران با حقوق ۳ - ۴ میلیون تومان نه می‌توانند خرج هزینه‌های روزمره را بدهند و نه خرج دوا و درمان که بسیاری از آنها امروز درگیر بیماری هستند.

علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری) در خصوص به تعویق افتادن طرح دائمی شدن همسان‌سازی گفت: دولت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به طور جدی پیگیری نمی‌کند و ما از مجلس انتظار داریم از دولت توضیح بخواهد.

ترکاشوند گفت: بعد ازسال‌ها بلاتکلیفی؛ دولت قبل قدم‌های کوچکی را در بحث طرح همسان‌سازی برداشت و مجلس نیز خواهان دائمی شدن این مصوبه شد اما اکنون نمی‌دانیم موضع دولت در این خصوص چیست.

وی با اشاره به نرخ تورم موجود در کشور گفت: هزینه‌های زندگی برای کارگران و بازنشستگان بسیار زیاد است و کارگران با حقوق ۳ - ۴ میلیون تومان نه می‌توانند خرج هزینه‌های روزمره را بدهند و نه خرج دوا و درمان که بسیاری از آنها امروز درگیر بیماری هستند.

درخواست برای پیگیری طری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری بیان کرد: یک بازنشسته بعد از ۳۰ سال کار، امروز در شرایطی است که باید برای گذرانِ زندگی خود به سراغ مشاغلی چون نگهبانی و دستفروشی برود. درخواست بازنشستگان برای پیگیریِ طرحِ همسان‌سازی زیاده‌خواهی نیست بلکه زندگی به قدری سخت شده است که آنها دیگر با این حقوق نمی‌توانند زندگی کنند.

چالش دائمی شدن همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان

دبیر کانون عالی بازنشستگان کشور نیز در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته بود: ۹۸ درصد سهام بانک رفاه کارگران برای جامعه کارگری است و هر سال شوک‌هایی در مورد این بانک وارد می‌شود که خصوصی‌سازی از جمله آنها است، خواستار این هستیم که خصوصی‌سازی این بانک از دستورکار خارج شود و سهام آن به خود جامعه کارگری و نهادهای وابسته به آن واگذار شود.

طبق گفته او مجلس در همسان‌سازی کار قابل توجهی انجام نداده و مشکل ما در دائمی شدن همسان‌سازی است؛ متاسفانه هر ساله میزان حقوق در شورای‌عالی کار رقم می‌خورد که پله کانی است و با این روند هر سال گپ همسان‌سازی ایجاد می‌شود.

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان عادلانه انجام نشد؟

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی (رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱) درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ گفته بود: برخی از بازنشستگان معتقدند که همسان‌سازی حقوق، عادلانه انجام نشد. روی اصل کار مشکلی نیست اما این همسان‌سازی در سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان کامل اجرا نشد و باید به آن کمک می‌شد.

منبع: ایلنا