شهر خبر
صحن علنی|

وزیر راه و شهرسازی: اطلاعات بیش از هزار زمین در بانک زمین به روز رسانی شده است

وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس گفت: این وزارتخانه در جریان اجرای قانون جهش تولید مسکن اقدام به ایجاد بانک زمین در این بخش کرده است و تاکنون اطلاعات ۱۳۰۰ زمین در این بانک وارد و به روز شده است تا ما بدانیم زمین‌های وزارت راه و شهرسازی برای احداث مسکن کجاست.
خبرگزاری میزان - رستم قاسمی در جریان بررسی گزارش نحوه اجرای جهش تولید مسکن در جلسه علنی امروز مجلس گفت: موضوع مسکن امروز در واقع یکی از موضوعات مهم معیشتی است و شاید بزرگ‌ترین بخش معیشت مردم را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس آماری که در کشور وجود دارد ۴۸ درصد هزینه خانوار به طور متوسط در کشور به هزینه‌های مسکن منتهی می‌شود و در تهران و کلانشهر‌ها این رقم به بیش از ۶۰ درصد می‌رسد.

قاسمی بیان داشت: در زمینه تولید مسکن نیازمند برنامه‌ریزی و کار‌های نرم افزاری بودیم که اقدامات به درستی پیش برود. امروز ۳ ماه و ۱۱ روز از ابلاغ قانون جهت تولید مسکن به وزارتخانه گذشته است و یکی از اقدامات مهم و به موقع، زیرساخت‌های نرم‌افزاری در این بخش است که الزامات آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های اجرای قانون نوشته شده است، بیان داشت: از این رو  آیین نامه قانون صندوق ملی مسکن تهیه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تسهیلات مسکن بیان داشت: برنامه‌ریزی لازم در این بخش با بانک‌ها انجام و جلسات متعددی با بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار برگزار شده است. همچنین خوشبختانه امروز وضعیت سهم هر واحد در هر شهر تعیین شده و شیوه ضمانت و تعیین تکلیف اقساط برای متقاضی مشخص شده است.

وی اظهارداشت: همچنین وزراتخانه اقدام به ایجاد بانک زمین در این بخش کرده است و تاکنون اطلاعات ۱۳۰۰ زمین در این بانک وارد و به روز شده است تا ما بدانیم زمین‌های وزارت راه و شهرسازی برای احداث مسکن کجاست؟

  • سوال از وزیر بهداشت در دستور کار مجلس قرار گرفت/ اقناع مشروط نماینده سوال‌کننده
  •  
     
    تکمیل می‌شود