شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هوندا

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا +عکس

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا: کدام مینی ون کاربردی‌تر است؟ + فیلم

در این مطلب قصد داریم مشخصات فنی دو خودروی هم سگمنت هوندا اودیسه و تویوتا سینا را بررسی کنیم.

به گزارش مشرق، هوندا و تویوتا از اواسط دهه ۹۰ مینی ون‌هایی را تولید کردند. مینی ون های این 2 سازنده با وجود قیمت بالا، اما طرفداران زیادی دارند. سینا تمام هیبریدی، با سیستم چهارچرخ محرک AWD اختیاری در دسترس است. هوندا اما به سیستم سنتی‌تر پایبند است.

هوندا اودیسه: اودیسه با موتور ۳.۵ لیتری V۶ ارائه می شود که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و آن را منحصراً به چرخ‌های جلو می‌فرستد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک با شیفترهای پدال اکنون در مدل سال ۲۰۲۰ اودیسه استاندارد است.

تویوتا سینا: برای اولین بار پس از مدت ها، یک گزینه چهار سیلندر در بازار مینی ون وجود دارد. تویوتا چهار سیلندر ۲.۵ لیتری ارائه می شود که در مجموع ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ پوند فوت  گشتاور تولید می کند. سینا انرژی را از یک باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی نیکل متال هیدرید تامین می‌کند. وظایف تعویض دنده توسط گیربکس معمولی الکترونیکی متغیر پیوسته (CVT) انجام می‌شود.

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا +عکس

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا +عکس

  هوندا اودیسه: تریم LX با سیستم اطلاعات سرگرمی LCD رنگی ۵.۰ اینچی عرضه می‌شود. صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی با تریم EX به بعد در دسترس است و به اپل کارپلی و اتو اندروید مجهز شده است. سیستم ۸.۰ اینچی همچنین دارای سازگاری با کنترل از راه دور است.

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا +عکس

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا +عکس

  در ردیف دوم یک صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی با وضوح بالا و با قابلیت BluRay و HDMI فقط برای تریم‌های Touring و Elite در نظر گرفته شده است. در نسخه LX  امکاناتی از جمله کنترل آب و هوا در دسترس است اما  در نسخه EX-L اکثر ویژگی‌ها، از جمله درب عقب با بالابر برقی، سیستم سرگرمی عقب به‌عنوان آپشن اختیاری و سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگتر به همراه کنترل آب و هوای سه منطقه‌ای را در دسترس است.

تویوتا سینا: تریم‌ها و آپشن‌های سینا بی پایان هستند، صفحه نمایش لمسی ۹.۰ اینچی در تمام تریم‌های سینا و کنترل آب و هوای سه منطقه‌ای استاندارد است. اپل کارپلی و اتواندروید نیز استاندارد هستند. سیستم سرگرمی ردیف وسط ۱۱.۶ اینچی از XLE به بعد اختیاری است.

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا +عکس

مقایسه هوندا اودیسه با تویوتا سینا +عکس

همین تریم و همچنین XSE می‌توانند به یک سیستم صوتی JBL به همراه یک ساب ووفر مجهز شوند (این استاندارد در Platinum و Limited است.) تویوتا همچنین اجازه می‌دهد از طریق بلندگو بر سر مینیون‌های ردیف سوم فریاد بزنند، اما آن‌ها آن را EasySpeak می‌نامند.

منبع: باشگاه خبرنگاران