شهر خبر

رویای گوش‌شکسته‌ها در اتاق قفل‌شده؛ جمع شدن تشک‌های کشتی از سالن قدیمی پایتخت


رویای گوش‌شکسته‌ها در اتاق قفل‌شده؛ جمع شدن تشک‌های کشتی از سالن قدیمی پایتخت

تشک‌های کشتی از سالن شهید پناهی میدان خراسان جمع شده و حالا مدتی است که کشتی‌گیران منطقه جنوب تهران از تمرین بازمانده‌اند؛ تشک و تجهیزات این سالن اکنون در اتاقی قفل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بی‌شک باشگاه شهید پناهی یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های پایتخت است که سابقه‌ای دیرینه در ورزش استان تهران و در رشته کشتی دارد.

از گذشته‌های دور در این باشگاه که دولتی و وابسته به سازمان ورزش ایران بوده، تشک کشتی پهن بود. از محمد بنا سرمربی فعلی تیم ملی فرنگی و حسین تورانیان گرفته تا هادی حبیبی عضو سابق تیم ملی آزاد و خیلی از کشتی‌گیران دیگر استان تهران در این سالن زیر نظر مربیان سازنده تمرین کرده‌اند.

این مجموعه دولتی، براساس اصل 44 قانون اساسی که به بحث واگذاری باشگاه‌های ورزشی دولتی به بخش خصوصی تاکید دارد، به بخش خصوصی واگذار شده که برخی معتقدند این موضوع به کشتی که مخاطبانش را قشر ضعیف جامعه از نظر اقتصادی تشکیل می‌دهند، ضربه بزرگی وارد کرده است.

جدای از اینکه بالا رفتن شهریه، می‌تواند در آن منطقه از تهران که یکی از جنوبی‌ترین مناطق پایتخت محسوب می‌شود، منجر به کاهش رجوع خانواده‌ها به سالن شود، خصوصی شدن این باشگاه با موقعیت جغرافیایی خاصش که طبیعتا می‌تواند با علاقمندی بچه‌ها و در دسترس بودن ورزشی ارزان، آنها را از خیلی آسیب‌ها حفظ کند، کشتی را با توجه به درآمدزا نبودنش شاید از لیست رشته‌های ورزشی فعال در این باشگاه خارج کند.

به تازگی نیز فردی باشگاه پناهی را طی مزایده‌ای برنده شده است. فرد قبلی که ظاهرا از این اتفاق ناراحت است، به گفته کشتی‌گیران و مربیان سازنده فعال در این سالن، تشک‌ها و تجهیزاتی که البته متعلق به شخص خاصی نبوده و از سوی فدراسیون کشتی در ادوار گذشته به این سالن اهدا شده است، جمع شده و در اتاقی محبوس شده است.

این موضوع ناراحتی کشتی‌گیرانی که در این سالن تمرین می‌کردند و مربیان‌شان را به دنبال داشته، هرچند فدراسیون کشتی نیز تاکید کرده که باید حتما تشک‌های کشتی در سالن پناهی پهن باشد و این سالن در اختیار کشتی‌گیران آن منطقه قرار بگیرد، اما هنوز این مشکل برطرف نشده است.

 

انتهای پیام/