محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش‌ در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا در واکنش به دریافت حقوق 73 میلیونی مدیرعامل پتروشمی دنا وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد هستند بنا بر کارآمدی مدیران حقوق پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از معلمان عضو صندوق زخیره فرهنگیان هستند و ماهانه مبلغی از آن‌ها بنا بر سابقه و حکم‌شان کم می‌شود، افزود: اگر این رقم نسبت به کل حقوق رقم ناچیزی باشد ولی با توجه به تعداد معلمان رقمی قابل ملاحظه می‌شود.

نیک‌نژاد ادامه داد: معلمان چند دهه‌ای است که نسبت به فاصله‌شان نسبت به خط فقر و میانگین جامعه اعتراض دارند و زمانی که چنین پرداخت‌هایی را می‌بینند برنمی‌تابند. معلمی که با مدرک دکتری نهایت حقوقی که دریافت می‌کند 8 و نیم میلیون تومان است، زمانی که دریافت چنین حقوق‌های چندبرابری را می‌بیند ناراحت می‌شود.

این کارشناس آموزش تصریح کرد: نبود شفافیت و گزارش‌های دقیق مالی که باید معلمها بدانند، همچنان وجود دارد. البته اقداماتی در این زمینه انجام شده اما در این سال‌ها کماکان معلمان راضی نشدند.

وی با اشاره به اینکه عدم شفافیت در بخش مدیریت‌های میانی صندوق ذخیره فرهنگیان و هلدینگ‌ها باعث می‌شود معلمها رضایت نداشته باشند، ادامه داد: دردناک است مدیری چنین حقوق‌هایی را دریافت کند اما سرمایه گذاران این صندوق، که معلم‌ها هستند، دریافتی نصف خط فقر داشته باشند.

انتهای پیام/