شهر خبر

دودل بین قرنطینه و آزادی: کاربران درباره محدودیت‌های امیکرونی چه می‌گویند؟

دودل بین قرنطینه و آزادی: کاربران درباره محدودیت‌های امیکرونی چه می‌گویند؟

کاربران خبرآنلاین درباره بازگشت محدودیتها به خاطر پیشگیری از طغیان سویه امیکرون کرونا اظهارنظر کردند.

بودن یا نبودن قرنطینه؟ مساله این است. سوالی که از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین پرسیدیم:

کاربران هم توضیح دادند که با بازگشت محدودیت‌ها شامل دورکاری، آموزش آنلاین و محدودیت برای باز بودن برخی از مراکز خرید و تفریح موافق هستند یا نیستند. البته بسیاری از کامنتهایی که توسط کاربران گذاشته شده بود، طبق قانون مطبوعات و مرامنامه حرفه ای خبرآنلاین قابل انتشار نیست ولی آن بخشی که قابل نشر است، طبیعتا دو انتخاب بیشتر فرا روی کاربران قرار نداده: بازگشت قرنطینه برای اطمینان از سلامت جامعه یا پذیرفتن ریسک افزایش موارد بیماری و بازنگرداندن محدودیتها.

یکی از مخاطبان به نام خاکی نوشته: برای جلوگیری از فاجعه جدید،هر چه سریعتر سخت ترین محدودیت های کرونایی را تدبیر کنید.

مخاطب دیگری با او همراهی کرده که متاسفانه نوع محدودیت ها تا کنون در ایران به گونه ای بوده که بخشی از مردم از آن سود می برند و در مقابل زندگی بسیاری از مردم متوقف می شود اجباری کردن استفاده از ماسک و محدودیت برای کسانی که واکسن نزده اند بهترین راه است.

دکتر مسعود هم موافق بازگشت محدودیتهاست و نوشته: درمانگاها و تریاژ بیمارستانا دوباره شلوغ شده. موارد ابتلای جدید از اوایل دی روند افزایشی داشته و حتی کسایی هم که 2 دوز واکسن زدن الان با درگیری ریوی دارن مراجعه میکنن. آبریزش بینی، کیپی بینی و سوزش گلو از علائم اولیه هستن و اگه دیر رسیدگی کنید به سرفه های شدید و درگیری گسترده ریه منجر میشه.بچه ها بیشتر از قبل مبتلا میشن و قدرت سرایت ویروس هم بالا رفته.قرنطینه های موثر دوباره باید اجرا بشه و با بروز کوچکترین علائم کلینیکال هر چه زود تر به مراکز درمانی مراجعه کنید.

مهدی هم نوشته: دوست عزیز ، علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد ، طبق نظر شما باید صبر کنیم تا پیک جدید شروع بشه و آمار تلفات زیاد بشه و بعد به فکر چاره باشیم ، این که منطقی نیست ، بهترین راه اینه که تا آمارها بالا نرفته به فکر پیش گیری باشیم

کاربری که به خود ناشناس می گوید معتقد است سینوفارم و برکت توان رویارویی با امیکرون ندارد و باید قرنطینه بازگردد: بله چون چاره ای نیست واکسن‌های سینوفارم و... کلا بر امیکرون بی تاثیر است.

البته کاربر دیگری بلافاصله در قالب استفهام انکاری جواب داده: امریکا و المان که فایزر زده بودن و فرانسه و انگلیسم استرا و مدرنا؟ اونا خیلی موثر بودن؟ !!

کاربری به نام حامد معتقد است باید دورکاری ها ادامه یابد. البته انگار او خیلی دنبال محدودیت نیست، دنبال دورکاری است! او نوشته: به نظر من دورکاری و کار حضوری هیچ تفاوتی نداره و ارزیابی انجام خدمت هم بسیار ساده است. پس دورکاری و اموزش مجازی بسیار موثر خواهد به شرط اینکه نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان هم وجود داشته باشه. مثلا در شرکتی که من کار میکنم که حدود 2500 نفر پرسنل داره، در زمان دورکاری بصورت تصادفی یک ساعت قبل میگفتن باید در محل کار حاضر بشی (جهت اطمینان از عدم خروج از شهر) یا اینکه توسط یک سامانه داخلی، درخواست لوکیشن میکردند.

در مقابل این گروه از مخاطبان، بخش بزرگ دیگری می گویند که بازگشت محدودیت چاره کار نیست. کاربری که خود را مومیایی خوانده در این باره نظر می دهد: ترجمه افزایش محدودیت ها یعنی جریمه شبانه خودروها و تعطیلی هر آنچه مردم دست دارند و باز بودن اماکن مورد نظر دولت.

مخاطب دیگری با مومیایی همراهی کرده که: با توجه به اینکه آمار متوفیان بر اثر کرونا هم کاهشی شده است، بگذارید مردم در این وانفسای پر از مشکلات عدیده کمی نفس بکشند.

محمد هم نوشته: نه خستمون کردید، اینم مثل کرونا قبلیه تازه سبک هم هست هیچی داره، واکسن هم زدیم، بس کنید تروخدا خسته شدیم اه. چیه هی محدودیت و فلان. اصلا موافق نیستم.

کاربری وضعیت کرونایی را با مقایسه فوتبال جزیره و رفتارهای فرزندش در خانه سنجیده و نوشته: تو انگلیس با اون همه ابتلای روزانه هنوز بازیهای فوتبالشون با تماشاچی برقراره اینجا هنوز سر حضور تماشاچی تو ورزشگاه و دانش اموز تو مدرسه بحثه . هر روز که میرم خونه می بینم پسر 9 سالم سرش تو گوشیه و هفته ای دور روز میره مدرسه دلم می گیره و احساس ترس می کنم.

سید مهدی هم گفته: محدودیت نمی تواند مانع انتشار شود ،وقتی در خانه و محل زندگی و کار رعایت نمی‌شود

البته راههای بینابینی هم توسط برخی کاربران پیشنهاد شده. کاربری که نام خود را ننوشته، راهی ارائه کرده که وسط نظر دو گروه است: بستگی به محدودیتش داره، مثلا عدم تردد بعد از 10 شب کاملا بی فایده س، اما محدود کردن تجمع ها یه جوری که به کسب و کار مردم آسیب نزنه خیلی خوبه چون شب عید هم هست.

کاربر دیگری هم نوشته: پس از گذشت دو سال از آغاز همه گیری و بیش از یکسال از آغاز واکسیناسیون باید ارزیابی واقع بینانه ای انجام گیرد بنظر میرسد بر خلاف تبلیغات، نه نوع واکسن تفاوت معنا داری ایجاد میکند و نه محدودیتها بلکه رعایت پروتکلها خصوصا استفاده صحیح از ماسک با کیفیت و دوری از تجمعات بیشترین تاثیر را داشته است.

بیشتر بخوانید:

47231