شهر خبر

واکنش تازه دادستان کل درباره حقوق کارکنان معترض قوه قضائیه

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

دادستان کل کشور گفت: قطعاً، اصلاح و ترمیم حق و حقوق کارکنان دستگاه قضایی با اهتمام ویژه رئیس قوه قضائیه و بقیه دست اندرکاران پیگیری می‌شود.

جعفر منتظري

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین جعفر منتظری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما درباره اعتراضات چند روز اخیر کارکنان دستگاه قضا به وضع حقوقی شان افزود: یکی از دستگاه‌هایی که کارمندانش از لحاظ میزان حقوق و دریافتی بسیار متوسط و زیر متوسط هستند دستگاه قضایی است که به خصوص درباره کارکنان غیر قضایی این موضوع ملموس‌تر است.

وی گفت: به هر حال کارکنان دستگاه قضا بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ سال خدمت این حق را دارند که حقوق عادلانه‌ای داشته باشند و از طرفی جایگاه دستگاه قضا اعم از قاضی و کسانی که با حقوق مردم سر و کار دارند باید به گونه‌ای باشند که زندگی در حد متوسط داشته باشند که در این صورت به سمت خلاف هم نخواهند رفت.
دادستان کل کشور افزود: ترمیم حقوق کارکنان در دستگاه قضایی اعم از قاضی و غیر قاضی از سیاست‌های مهمی است که در دوره‌های گذشته هم گام‌هایی برداشته شده است، اما متناسب نیست.

حجت الاسلام منتظری گفت: زمانی که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بودند خودشان انصافاً گام‌هایی برای ترمیم حقوق کارکنان دستگاه قضا برداشتند و انتظار این بود و هست در دولتی که ایشان تشکیل دادند و دقیقاً با دستگاه قضا آشنایی دارند مساعدت لازم به عمل آید و گام‌هایی برداشته شود که قول‌هایی هم داده شده بود.

وی افزود: این روزها شاهد برخی اعتراضات کارکنان دستگاه قضا بودیم که به نظر بنده ادامه این روند به مصلحت نیست و رئیس قوه قضائیه و بخش‌های مربوطه واقعاً به دنبال رفع این مشکل هستند و من با برخی نمایندگان مجلس که صحبت کردم دیدم آن‌ها هم پیگیر هستند و قطعاً این موضوع به ثمر خواهد رسید.

دادستان کل کشور گفت: اصلاح و ترمیم حقوق کارکنان قوه قضائیه با تلاش‌هایی که می‌شود به نتیجه خواهد رسید و ما امیدواریم همکاران ما در سراسر کشور جایگاه خود را بهتر از آنچه که هست درک کنند و در شرایطی که بدخواهان و دشمنان دنبال موج سواری هستند ما نباید کاری کنیم دشمن بتواند موج سواری کند و قطعاً حق و حقوق کارکنان دنبال خواهد شد و رئیس قوه قضائیه و بقیه دست اندرکاران پیگیر هستند و امیدواریم به صورت آبرومندانه و مطلوب به سرانجام برسند.