به گزارش برنا؛ گلاره ناظمی داور بین‌المللی و نامزد برترین داور فوتسال جهان در سال ۲۰۲۱ در ارتباطی زنده با برنامه ایراندخت رادیو ورزش درباره پیش‌بینی خود از بین نامزدهای برتر اظهار داشت: با توجه به حضورم در جام جهانی شاید نسبت به سه سال گذشته شانس بیشتری داشته و امیدوارتر هستم. همه کاندیداها از داوران برتر جهان بوده و قطعا این موضوع، رقابت را بسیار سخت می‌کند. احتمالا در سه هفته آتی نتایج آن مشخص می‌شود. 

داور بین‌المللی فوتسال با اشاره به تاثیرگذاری این رویدادها در فضای این رشته خاطرنشان کرد: رقم خوردن این اتفاقات و کاندیدا شدن بانوان در جام‌جهانی که در سال‌های اخیر به واسطه من و همکارانم در فوتبال و فوتسال رخ داد و بانوان داوری که با حداقل امکانات در حال تلاش و پرچمدار این عنوان هستند، بسیار در نگرش و اعتماد فیفا نسبت به آنان تاثیرگذار است و شانس حضور را بیشتر می‌کند. چه بسا ما در آسیا هم جزء کشورهایی هستیم که ۳ شرایط و امتیاز برای معرفی داوران داریم و این برای دیگر کشورها وجود ندارد. با وجود سطحی که در لیگ و تیم ملی داشتیم تعداد این فرصت‌ و شرایط برای داوران بین‌المللی افزایش می‌یابد. 

وی افزود: ایران و ژاپن می‌توانند ۳ داور بین‌المللی داشته باشند. هر چه عملکرد داوران بر سطوحی که قضاوت می‌کنند بالاتر باشد این فرصت و شانس افزایش پیدا‌ می‌کند. ما اگر نفر چهارم را هم به AFC معرفی کرده و آنان تایید کنند، به طبع شانس حضور ما در مسابقات بیشتر می‌شود. این موضوع رابطه مستقیمی دارد با داورانی که در آینده به این لیست اضافه خواهند شد. 

ناظمی از برنامه فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: فدراسیون فوتبال باید در کنار داوران برای فراهم کردن شرایط و بستری برای به روز کردن آموزش آنان ایجاد کند. آموزش‌ها هر لحظه در حال تغییر هستند و داوران ما باید در شرایط آموزش متفاوتی که در سایر کشورها وجود دارد، قرار بگیرند. با در اختیار قرار دادن امکاناتی که بسیار تاثیرگذار است این اتفاق رقم خواهد خورد. در چند سال گذشته فدراسیون به نسبت عملکرد خوبی را در رابطه با کلاس ها، مدرسین دعوت شده و امکانات داشته و شرایط بهبود پیدا کرده ما هنوز کافی نیست. با توجه به موقعیتی که بانوان رقم زدند خیلی منصفانه نیست چرا که بیشتر پیشرفت‌های آنان شاید به صورت شخصی بوده است. 

انتهای پیام //