شهرخبر

روایت سردار سلیمانی از اقدامات بسیج در مقابله با همه‌گیری کرونا در کشور


روایت سردار سلیمانی از اقدامات بسیج در مقابله با همه‌گیری کرونا در کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سپاه برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، گفت: آمادگی داریم که در هر موضوعی که وزارت بهداشت نیاز به همکاری برای حضور مردم‌پایه بسیج داشته باشد، نقش‌آفرینی کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج در همایش تجلیل از دست‌اندرکارانِ طرح بسیج ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با کرونا که عصر امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و حاج قاسم سلیمانی، طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج به صورت مردم‌پایه از روزهای اولِ مبارزه با کرونا به میدان آمد و از تمامی ظرفیت‌های خود در این امر استفاده کرد و با وزارت بهداشت و درمان و دستگاه‌های مربوطه تفاهم‌نامه امضا کرد. بسیج با امضای تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت در طرح بسیج ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قاطعانه وارد این عرصه شد.

وی افزود: در ابتدای مبارزه با کرونا، زمانی که نیاز مبرمی به ماسک در کشور داشتیم، بسیج با استفاده از ظرفیت‌های مردمی وارد عرصه تولید ماسک شده و با راه‌اندازی واحد دانش‌بنیان به تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز شده و یک مجموعه تولیدی را برای مخزن‌های اکسیژن برای استفاده در بیمارستان‌ها کلید زدیم و به سرانجام رسید و به کمک کادر درمان آمد. زمانی که غربالگری و بیماریابی در کانون توجه بود، با همکاری بسیج 70 میلیون نفر غربالگری شدند و با ارجاع به مراکز درمانی و ارائه بسته‌های حمایتی انجام وظیفه کردیم. در مرحله چهارم طرح شهید سلیمانی در قالب تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی از اوایل آذرماه سال گذشته، شاهد نزولی شدن وضعیت کرونا شدیم. 

رئیس سازمان بسیج گفت: در گام پنجم این طرح، مشارکت در واکسیناسیون را در دستورکار قرار دادیم و با هماهنگی با فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت، مشارکت گسترده‌ای با وزارت بهداشت داشتیم و اعلام کردیم که انتظار داریم واکسیناسیون در آذرماه امسال به سطح قابل قبولی برسد و این برنامه که با هدایت وزارت بهداشت انجام می‌شد، این موفقیت به دست آمد.

سردار سلیمانی بیان کرد: گام ششم طرح شهید سلیمانی را در دست داریم که ان‌شاءالله در قالب اجرای آن و نقش‌آفرینی استان‌ها و همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه، امیدواریم بتوانیم از ابتلای مجدد مردم به این ویروس پیشگیری کنیم. 

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای همه‌گیری کرونا به ملت ایران فرمودند که نهضت کمک‌های مومنانه باید به راه بیفتد و در این میان بسیج توانست در این زمینه پرچمداری کند و کمک‌های مومنانه را به نیازمندان رسانید و این کمک‌ها هم از قالب معیشتی فراتر رفت و هنوز در قالب اعداد و ارقام نمی‌گنجد. این کمک‌ها هنوز ادامه دارد و در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز بیش از 2 میلیون بسته حمایتی به نیازمندان رسانده شده است. 

رئیس سازمان بسیج بیان کرد: انسجام مسئولان و به میدان آمدن مردم برای ما گره‌گشاست و کلید طلایی حل مشکلات بزرگ بوده و خواهد بود. بسیج هم‌چنان با تدابیر فرمانده کل سپاه آمادگی دارد در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی کند. آمادگی داریم که در هر موضوعی که وزارت بهداشت نیاز به همکاری برای حضور مردم‌پایه بسیج داشته باشد، نقش‌آفرینی کنیم. 

انتهای پیام/