شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#اروپا

تاکید آلمان بر لزوم مشارکت اروپا در مذاکرات با روسیه برای حل مناقشات اوکراین


تاکید آلمان بر لزوم مشارکت اروپا در مذاکرات با روسیه برای حل مناقشات اوکراین

وزیر امور خارجه آلمان بر لزوم مشارکت اروپا در مذاکرات با روسیه برای حل مناقشات اوکراین تاکید کرده و مجددا مسکو را تهدید کرد که در صورت اقدامات تهاجمی بیشتری علیه اوکراین با همکاری شرکای اروپایی اقدامات موثری را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "آنالنا بائر بوک"، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه سفر به ایتالیا در گفتگویی بر لزوم مکانیسم توزیع عادلانه اروپایی در سیاست مهاجرت تاکید کرده و اطمینان داد که در مسئله بحران در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا با کشورهایی مانند ایتالیا ابراز همبستگی خواهد کرد.

وی در گفتگویی با روزنامه "لا استامپا" گفت: اگر ما می خواهیم انسانیت و نظم را در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا تضمین کنیم، باید همبستگی و انصاف در اتحادیه اروپا رواج یابد.

وی همچنین گفت که نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد که همچنان مهاجران بیشتری در مرزهای خارجی اروپا جان خود را از دست بدهند.

وزیر خارجه آلمان گفت: اگر به عنوان اروپایی می خواهیم قوانین و ارزش های ما اعتبار داشته باشد باید همگی آماده باشیم از خود همبستگی و مسئولیت نشان دهیم.

بائربوک همچنین اعتراف کرد که هر کشور عضو این اتحادیه این موضوع را همواره با عینک ملی خود می بیند. وی همچنین گفت: با این همه تضمین ضروری برای مسئله آزادی تردد در این اتحادیه یک سیاست مهاجرتی مشترک است. وی از همکاری با ایتالیا در راستای اجرای مکانیسم توزیع عادلانه مهاجران در اتحادیه اروپا استقبال کرد.

بائربوک همچنین با توجه به در پیش بودن مذاکرات بین ایالات متحده آمریکا و روسیه برای حل مناقشات با اوکراین بر لزوم مشارکت اروپا در روند این مذاکرات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان در سفرامروز خود به ایتالیا با همتای خود در این کشور از جمله درباره بحران مهاجران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

"بائربوک" درباره مذاکرات با روسیه درباره اوکراین گفت: واضح است که بدون اروپا هیچ تصمیمی درباره امنیت دراین منطقه وجود نخواهد داشت. تنها راه برون رفت از این بحران مذاکره است.

وی تاکید کرد که مشترکا با فرانسه برای بازگشت به مذاکرات موسوم به نرماندی تلاش می کند.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: دقیقا به این دلیل که وضعیت در مرزهای اوکراین بسیار نگران کننده است نباید تشدید نظامی گری بیشتری شکل گیرد. مهم ترین تضمین برای امنیت اوکراین موفقیت در میز مذاکرات است.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از این گفتگو با توجه به افزایش قیمت انرژی و گاز در اروپا و بحث های ایجاد شده بر سر پروژه گازی "نورد استریم 2" گفت: در صورتی که روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده کند یا اقدامات تهاجمی بیشتری علیه اوکراین انجام دهد با همکاری شرکای اروپایی خود اقدامات موثری را در پیش خواهیم گرفت.

انتهای پیام/