حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره حقوق نجومی 73 میلیونی مدیرعامل شرکت نیمه کاره پتروشیمی دنا که زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: اینکه فردی از منابع معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان حقوق بالای 70 میلیون دریافت کند پذیرفتنی نیست این در حالی است که منابع این صندوق، ذخیره فرهنکیان برای بازنشستگی و پیری بوده و نمی توانیم بپذیریم که این سرمایه ها آرام آرام آب شود.

وی افزود: اینکه از سرمایه های صندوق ذخیره فرهنگیان عده ای خاص حقوق نجومی بگیرند در حالی که تعداد زیادی از معلمان مشکلات مالی و معیشتی داشته و نسبت به این موضوع انتقاد دارند ناراحت کننده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: توقع ما از وزیر آموزش و پرورش رسیدگی به این موضوع است؛ این در حالی است که این شرکت پتروشیمی در حال احداث بوده و چگونه اجازه پرداخت چنین حقوقی را داده اند؟

سلیمی گفت: مدیرعامل شرکت پتروشیمی نیمه کاره دنا از محل منابع و سرمایه های معلمان حقوق گرفته است این در حالی است که برای اجرای رتبه بندی معلمان اعلام می شد که بودجه نداریم ولی حقوق نجومی به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان می دهند که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: باید وزیر آموزش و پرورش به حقوق های نجومی در صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت ها و هلدینگ ها آن ورود کند زیرا رویه های حقوقی و مالی و پرداختی ها آنها باید اصلاح شود که امیدوارم آقای نوری سریعا به این موضوع رسیدگی کند.