به گزارش برنا؛ متن پیام علی زینی‌وند به شرح زیر است :

"به نام خدا "

استان کرمان در طول تاریخ خاستگاه بزرگان و شخصیت های تاثیرگذاری بوده است که الگوی جوانان این مرز و بوم به شمار می روند. وصف اسطوره سازان این خطه در قالب هنر، همراه با عشق و شور هنرمند، در روح و جان آدمی ریشه می دواند زیرا زبان هنر به عنوان زبانی با نمادهای مشترک میان همه فرهنگ ها، والاترین قدرت در معرفی شخصیت های تاریخ ساز به نسل بعد و جامعه جهانی است. بدون تردید یکی از برجسته ترین این شخصیت ها سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره‌ای ماندگار برای همه آزادگان جهان است.

فرزند سلحشور دیار کریمان، شهید سلیمانی، یک سرمایه ملی و جهانی است که ظرفیت بالایی در هنر پردازی دارد. ابعاد شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی به گونه ای است که برای اصحاب فرهنگ و هنر محل رجوع و منشاء خلق آثار هنری است. با تولید آثار هنری میتوان مکتب شهید سلیمانی را گسترش داد ،آثاری که برای نسل‌های آتی بماند و روایت درست و صحیحی از چهره ماندگار جبهه مقاومت به یادگار بگذارد به گونه ای که هویت اصلی سردار دلها در دل این آثار حفظ شود.

هنر  شایسته‌ترین شیوه در انتقال سیره، سلوک و اندیشه حاج قاسم سلیمانی است.  زبان هنر مسیر الگوساز برای معرفی مکتب سردار سلیمانی به جهانیان است زیرا مکتب شهید سلیمانی ظرفیت عظیمی است که تولید اقتدار، امنیت، غرور، شجاعت و انسانیت برای بشریت می کند. حاج قاسم یک جریان مقطعی نیست. فعالیت در تبیین مکتب شهید سلیمانی در حوزه فرهنگ و هنر باید پیوستگی و مداومت داشته باشد  و این امر مستلزم ذهن پویا و سیال هنرمند برای خلق آثار هنری است.

با هنر می توان مکتب شهیدسلیمانی را ماندگار کرد. تئاتر  با ظرفیت بالا و ارزشمند، از هنرهای فاخر هست و جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی رویداد هنری-اجتماعی است که هنرمندان را حول محور شخصیت ارزشمند شهید سلیمانی به عنوان  نماد هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی گرد هم آورده تا با استفاده از ظرفیت هنر در خصوص ترویج مکتب سردار دلها گامهای موثری بردارند. جشنواره تئاتر سردار آسمانی  فراتر از یک رویداد هنری است و نشان می دهد که مکتب شهید سلیمانی یک نماد و مظهر ملی و باعث انسجام اجتماعی است.

امید است رویداد بزرگ تئاتر سردار آسمانی که ظرفیت تبدیل شدن به رویداد رسمی بین المللی را دارد به عنوان جشنواره ای پویا و اثرگذار بتواند در جهت تشویق هنرمندان کشور و جریان‌سازی به تولید آثار نمایشی پرمحتوا و باکیفیت، موثر باشد. از برگزاری برنامه های فرهنگی فاخر در استان کهن و هنرپرور کرمان کاملا حمایت می کنیم و از جامعه هنری و هنرمندان استان کرمان به عنوان زادگاه سپهبد سلیمانی  و پایتخت مقاومت جهان اسلام می خواهم در کنار همه‌ی فعالیت‌های تاثیرگذار خود بکوشند تا با اجرای برنامه های فرهنگی نقش موثری را در ترویج  مکتب شهید سلیمانی و تولید گفتمان استکبارستیزی و مقاومت ایفا کنند.

اینجانب همت عالی دست اندرکاران و هنرمندان عزیز در راه اعتلای هنر مقاومت و برگزاری این جشنواره را صمیمانه ارج نهاده و تندرستی، بهروزی و توفیق روزافزون همگان را از خداوند بزرگ خواهانم.

علی زینی وند

استاندار کرمان

 

به گزارش برنا؛ سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ۳ بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و رادیو تئاتر از ۱۷ تا ۲۱ دی ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام