شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارسلونا

زندگی شخصی جالب و متفاوت ستاره همیشه مصدوم بارسلونا/ سربه‌هوا، عشق پلی‌استیشن و فست‌فود/ ماجرای تأخیر عجیب در تمرین

عثمان دمبله ستاره بارسلونا که معمولاً مصدوم است سبک زندگی درستی ندارد و بیشتر وقتش را با پلی‌استیشن بازی کردن یا خوردن فست‌فود سپری می‌کند؛ کارهایی که باعث شده حضورش در تمرینات و آمادگی‌اش هم به‌شدت تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

عثمان دمبله
خبرورزشی -

معمایی به نام عثمان دمبله در بارسلونا وجود دارد. پسر شگفت‌انگیز بارسلونا که حالا ۲۴ ساله است رکورد خرید باشگاه پس از هزینه ۱۳۰ میلیون پوندی کاتالان‌ها در سال ۲۰۱۷ است، اما آنقدر مصدوم شده و دور از میادین بوده که بعید نیست به زودی نوکمپ را ترک کند.

این بازیکن فرانسوی سبک زندگی متفاوت و جالبی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

پسر بازی

دمبله علیرغم موقعیت والایی که دارد، از سبک زندگی‌ای که همسن و سالان او با چنین وضعیتی دارند بسیار دور است. در عوض این ملی‌پوش فرانسوی زندگی شبانه شهر را با بازی پلی‌استیشن عوض کرده است. رستوران‌های شیک و پیک هم جزو سبک زندگی دمبله نیستند ولی بیگ‌مک‌های مک‌دونالد از علاقمندی‌های او به شمار میروند. این سبک زندگی هم روی زمان‌بندی دمبله تاثیری ندارد چراکه او همیشه دیر به تمرین می‌رسد.

دمبله راه درازی را از محله فقیرنشین لامادلین در حومه اورو به سمت سوپراستار شدن در فوتبال پیموده است. او عمارتی که بر روی تپه مشرف به شهر شلوغ است را با قیمت ۱۴ هزار پوند در ماه اجاره کرده است. اما نورهای روشن، کلوپ‌های شبانه شیک، و غذاخوری‌های گران‌قیمت هیچ جذابیتی برای این بازیکن بااستعداد ندارند. ترجیح دمبله این است که در خانه بماند، میزش را با تنقلات پر کند و با پلی‌استیشن فیفا بازی کند و یا با تماشای آخرین سریال نتفلیکس خوش بگذراند. به این معنی که بیدار ماندن تا دیروقت باعث فراموش کردن کوک کردن ساعت و دیر رسیدن به تمرین‌ها می‌شود.

عثمان دمبله

وقت‌نشناسی

او در ماه نوامبر به دلیل وقت‌نشناسی توسط ژاوی جریمه شد. زمانی که اسطوره بارسا به نوکمپ برگشت ۱۰ قانون طلایی معرفی کرد که بازیکنانش ملزم به رعایت آن‌ها شدند. یکی از قوانین این بود که بازیکنان باید ۹۰ دقیقه قبل از تمرین ساعت ۱۰ صبح حاضر باشند. او مشتاق است تا به همراه بازیکنان صبحانه سبکی بخورد و هرکدام به تنهایی تمرینات بدنسازی کنند و بعد به سراغ تمرین تیمی بروند. دمبله هم با ۳ دقیقه تاخیر به زمین رسید و جوردی بلانکو دوچ، گزارشگر ESPN گفت که «دمبله اولین جریمه را به خاطر دیر رسیدن خواهد پرداخت. او ساعت ۸:۳۳ دقیقه به رختکن رسید درحالیکه آخرین فرصت حاضر شدن در رختکن ساعت ۸:۳۰ است.»

دمبله هم هیچ بهانه‌ای برای تأخیر نداشت چون خانه‌اش نزدیک زمین تمرینی باشگاه است.

عثمان دمبله

فست فود

دمبله از طرفداران مک‌دونالد است. معروف است که او با جیپ مرسدس جی‌کلاس ۱۵۰ هزار پوندی خود به رستوران می‌رود و بیگ‌مک و نوشیدنی گازدار سفارش میدهد و با خود به خانه می‌برد. یکی از کارکنان رستوران در سال ۲۰۱۸ به نشریه «سان» گفت: «ما بازیکنان بارسا را زیاد اینجا میبینیم. آن‌ها نمی‌آیند که اینجا بنشینند و غذا بخورند، فقط سفارش می‌دهند و می‌روند و مثل هرکس دیگری بیگ‌مک و سیبزمینی سرخ‌کرده، ناگت مرغ، نوشابه و اینطور چیزها می‌خرند. خب چی؟ غیرقانونی که نیست. هست؟»

طبق گزارش‌ها، بارسلونا سرآشپز شخصی میکائیل نایا را استخدام کرد تا به نیازهای دمبله رسیدگی کند چراکه آن‌ها نگران علاقه او به فست‌فود بودند. با این حال گمان می‌رود که او اخراج شده باشد. نایا خودش پیشنهاد اخراج شدنش را داد زیرا در سال ۲۰۱۹ دمبله از آسیب عضلانی دیگری عذاب می‌کشید و کارشناسان آن را به رژیم غذایی و تغذیه نامناسبش ربط دادند. آشپز در این باره گفت: «عثمان بچه خوبی است اما مراقب خودش نیست. او با عمو و بهترین دوستش زندگی می‌کند که جرأت نمی‌کنند به او چیزی بگویند. سبک زندگی درستی ندارد. من هیچوقت ندیدم که او الکل بنوشد اما اصلاً به زمان استراحت اهمیت نمی‌دهد و از ساختار سطح بالایی پیروی نمی‌کند. عثمان و اطرافیانش به خود می‌گویند که در هر صورت هر اتفاقی بیافتد آن‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرند.»

عثمان دمبله

اوایل، هم‌تیمی‌هایش متوجه شده بودند که عثمان برای درک رفتارهای حرفه‌ای نیاز به کمک دارد. اما همچنین می‌دانستند که او خیلی جوان است و می‌تواند اشتباهاتی داشته باشد. جرارد پیکه گفته بود: «ما باید به او کمک کنیم تا متوجه شود که فوتبال برنامه‌ای ۲۴ ساعته است. ما همه جوان بوده‌ایم و اشتباهاتی مرتکب شده‌ایم. من مطمئنم که او بهتر می‌شود و پیشرفت می‌کند.»

مورد علاقه لیگ برتر

دمبله علیرغم ناسازگاری‌هایش مورد علاقه خیلی‌هاست. تواناییهای غیرقابل انکار او این معنی را میدهد که منچستریونایتد، نیوکاسل ثروتمند و لیورپول همگی وضعیت فعلی این مهاجم را زیر نظر دارند. او در حال حاضر با بارسا قرارداد دارد و آخرین پیشنهاد آن‌ها را رد کرده است. گفته می‌شود که دو باشگاه به تازگی پیشنهادی میلیونی به او داده‌اند.

قرارداد دمبله ۶ ماه دیگر به پایان میرسد و ژاوی ممکن است بازیکنی را که خیلی رویش حساب می‌کند را از دست بدهد. او گفت: «امیدوارم خودش تلاش کند. این پروژه ورزشی برای او بهترین است. هیچ جای دیگری جز بارسا تا این اندازه خوشحال نخواهد بود. منتظریم ببینیم که خودش چه تصمیمی می‌گیرد. من آرامم و منتظر خبرها هستم. به من بستگی ندارد، به باشگاه، به بازیکن و به عوامل بستگی دارد.»

اگر دمبله به منچستریونایتد نقل مکان کند باید زیر نظر رالف رانگنیکِ مقرراتی انضباط بیشتری یاد بگیرد. مطمئناً امکان تأخیر دیگر وجود ندارد.

عثمان دمبله