به گزارش خبرنگار حوادث و انتظامی خبرگزاری برنا؛ سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود که صبح امروز دوشنبه (۲۰ دی ماه) برگزار شد، ضمن تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی دارای مکتبی است که این مکتب، انقلابی بود در دل انقلاب اسلامی. شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی باعث وقوع انقلابی در تفکر اسلامی برای مقابله با استکبار بود.

وی درباره عملکرد ۹ ماهه پلیس، بیان کرد: در حوزه پلیس فتا که امروز جرایم پیچیده و فنی در آن اتفاق می افتد به توانمندی رسیدیم به صورتی که پلیس فتا این توانایی را دارد بیش از ۸۹ درصد از جرایم این حوزه را کشف کند.

سردار حاجیان افزود: در حوزه جرایم سازمان یافته در فضای مجازی طی ۹ ماهه گذشته ۱۹۵ پرونده باندی را کشف کردیم که ۶۵ فقره مربوط به فیشینگ، ۳۴ فقره جعل کارت های بانکی، ۴۴ فقره کلاهبرداری بانکی بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق دارو و فعالیت های غیر قانونی در فضای مجازی، دستگیری باندهای فردش دارو را پلیس فتا شناسایی کرده است، طی ماه گذشته پلیس فتا موفق شد ۲۵ فروشنده داروهای سقط جنین را دستگیر و ۷۲ تارنما را احصا کند.

سخنگوی ناجا با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: پلیس وظایفی را برای مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با فساد به عنوان ضابط قانونی دارد. پلیس امنیت اقتصادی امروز با برنامه و رویکرد مشخصی، ‌کشفیات زیادی داشته است. یکی از مشکلاتی که امروز برای کشور وجود آمده بحث قاچاق کالاست به دلایلی باعث کاهش تولید و اخلال در نظلم تولید می شود که با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در گمرک و همکاری با وزارت اقتصاد، ۴۵۸ درصد کشف جرایم داشتیم.

وی ادامه داد: در بحث دستگیری متهمان مبارزه با قاچاق کالا ۱۰ درصد افزایش داشتیم، ۳ هزار و ۳۰۰ قطعه لوازم‌یدکی را کشف داشتیم که ۹۶ درصد افزایش داشته است.۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه کشف داشتیم که ۶۹ درصد افزایش کشفیات را شاهد هستیم. یک میلیون و ۹۰۰ هزار تجهیزات رایانه ای کشف شده و در بحث تجهیزات ۴۸ درصد افزایش کشف داشتیم.

سردار حاجیان ادامه داد: در بحث کشف استخراج ماینرها، به دلیل اینکه ورود و بعضا فعالیت‌شان غیرقانونی است از ابتدای طرح تاکنون، ۱۷۹ هزار ماینر کشف شده است. در تابستان امسال فعالیت این دستگاه ها موجب تداوم قطعی برق را داشت.

سخنگوی ناجا درباره مبارزه با سرقت، تصریح کرد: ۵۲ درصد سرقت های خرد است و افزایش ۹ درصدی سرقت خرد را شاهد هستیم. فقر، بیکاری، اعتیاد، وضعیت معیشتی و ...‌ عامل افزایش سرقت های خرد است و پلیس وظیفه کشف و ردیابی سارق را دارد همچنین وظیفه پیشگیری از جرم را پلیس برعهده دارد.

وی گفت: مجازات هایی که برای سارق خرد درنظر گرفته شده است آیا بازدارنده است؟ آیا زندان امکان اصلاح فرد را دارد؟ افرادی که دستگیر کردیم که بیش از ۲۰ فقره سرقت را انجام داده اند. مجازات ها بازدارنده نیست و مجازات باید متناسب با نوع جرم باشد و همین سرقت ها باعث ناامنی ذهنی می شود. در تمام کشف سرقت پلیس موفق بوده است و میانگین کشف سرقت ۹ درصد افزایش یافته است و نشان می دهد که تمام مسئولان تصمیم گیری کنند.

سردار حاجیان بیان کرد: در بحث جمع آوری و ساماندهی معتادان متحاهر نیروی انتظامی آمادگی کامل را دارد و با طرح های مختلف در سطح کشور اقدام می کند. جمع آوری معتادان برای پلیس کار راحتی است اما نگهداری و درمان معتادان کار ساده ای نیست و سازمان های متخلفی در این زمینه نقش دارند.

درحال تکمیل....