به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب دفاع مقدس و مقاومت گفت: پس از دو سال که ملت بزرگ درگیر ویروس منحوس کرونا بودند، این روزها شاهد شرایط مطلوبی هستیم، انشاالله که شاهد پیک های بعدی نباشیم تا در مورد جهاد تبیین دفاع مقدس و مکتب مقاومت برنامه ها را پیوسته و منظم اجرا کنیم.

 وی در ادامه بیان کرد: روایت دفاع مقدس و جبهه های مقاومت از جهات مختلف برای ملت عزیزمان و کشور ایران اسلامی حایز اهمیت است زیرا در گذشته به دلایل متعددی که نباید به راحتی از آنها عبور کرد، خسارت های بزرگ و جبران ناپذیری را ملت ایران متحمل شدند. ۳۹سال قبل از دفاع مقدس یک حادثه نظامی در کشور رخ داد، درست در شهریور ۱۳۲۰ این حادثه در کشور رخ داد و کشور از شمال و جنوب اشغال شد ،روس ها از شمال وارد کشور شدند وانگلیس ها از جنوب و شهر های ایران را اشغال کردند، ملت ایران هیچ‌گاه آن روز های تلخ را فراموش نمی‌کند اما سوال این است که چرا ایران در آن سال مورد هجوم قرار گرفت؟ مگر ایران وارد جنگ شده بود؟ 

سردار سلیمانی با بیان این جمله که در پایان دوره قاجار دو نیروی نظامی در کشور در حال شکل گیری بود ادامه داد: با توطئه انگلیس ها، رضا خان کودتا کرد تا به پادشاهی برسد. عده ای در درون کشور هستند و بسیاری هم در فضای مجازی که تلاش دارند تا بنیان گذاری ارتش نوین را از برجسته ترین اقدامات رضا خان بر شمارند، آنها معتقدند که رضا خان مدرنیسم را در ایران آغاز کرده است و برجسته ترین کار رضا خان تشکیل و ساماندهی یک ارتش یک صد هزار نفری میدانند ، درست است رضا خان یک ارتش صد هزار نفر را در قالب ارتش شاهنشاهی تجهیز نمود اما این رضا خان در درون کشور  با این ارتش برای ملت ایران قلدری هایی‌ را به بار می آورد، به‌گونه‌ای که در دوره خود، به رضا خان قلدر معروف شد،  او در زمانی که سردار سپه بود قیام میرزا کوچک خان جنگلی و سایر قیام های آزادی خواهانه را سرکوب کرد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد: در دوره سلطه رضا خان بود که انگلیسی ها برای کشور ما شاه تعیین کردند، در دوره های گذشته شاه ها با تکیه بر قدرت طوایف خود و افرادی که ائتلاف داشتند یک سلسله را شکل میدادند و بیگانگان نقشی نداشتند اما در دوره رضا خان  اینگونه نبود ، رضاخان بارها در دوره پادشاهی خود به شمال و جنوب ایران لشکر کشید و عشایر و سران را به قتل رساند.

سردار سلیمانی تصریح کرد:  در شهریور ۱۳۲۰که ملت ایران مورد تجاوز قرار گرفت، دریغ از شلیک یک تیر در مقابل اشغالگران، یک صد هزار نفر ارتش بود اما دریغ از شلیک یک تیر، نهایتا کشور اشغال شد، و فقط سه سرباز در شمال غرب کشور به دستور علما مقاومت کردند و بیش از ۲۴ساعت توانستند ارتش روس را متوقف کنند، اگر آن ارتش ۱۰۰هزار نفری برای ملت ایران سازماندهی شده بود آیا نمی‌توانستند مقاومت کند؟ اما متاسفانه آن ارتش برای سرکوب ملت ایران مجهز شده بود.

وی مطرح کرد: ظلم است که دوران دفاع مقدس را با شهریور ۱۳۲۰مقایسه کنیم اما ناچاریم. در دوران رضا خان حقارت زیادی را به ملت ایران تحمیل کرد، به پادشاه یک‌کشور گفتند سرزمین خود را ترک‌کن، آن پادشاه حتی آنقدر مقاومت نکرد که او را دستگیر کنند با پای خود سوار بر ماشین شد و به تبعید گاه رفت. جوان ها باید بدانند چه بر این سرزمین گذشته است. کجای دنیا سراغ دایم کسی ادعا کند پادشاه یک کشور است اما با خاری و ذلت خاک‌خود را ترک کند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: جهاد تبیین و روایت دفاع مقدس ملت ایران اهمیت زیادی دارد، دفاع مقدسی که امام با هنر امامت و ولایت، عاشورا را در آن دوره بازسازی کرد و عاشورا را در مقابل چشمان ما متجلی کرد. هر کدام از آن دوره ها و صحنه های دفاع مقدس حدیث مفصلی برای روایت دارد.باید دفاع مقدس به گونه ای روایت شود که نه تنها حافظه تاریخی ملت ایران لبریز از این افتخار آفرینی ها و حماسه ها و مردانگی ها و وفا داری ها و حماسه ها شود بلکه تضمین کننده مسیر آینده ملت ایران ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان باشد.

 رئیس سازمان بسیج  مستضعفین در ادامه مطرح کرد: سردار شهید سلیمانی یک‌ مصلح بزرگ جهانی بود، رزمنده بود اما برای صلح و سعادت بشریت در برابر تاریکی ها جنگید تا همه متوجه وجود یک غده سرطانی به عنوان رژیم کودک کش و صهیونیسم اسرائیلی باشند. امام راحل در عملیات طریق القدس فرمودند فتح بستان، فتح الفتوح نیست بلکه فتح الفتوح؛ تربیت جوانانی است که خالق این پیروزی هستند و سردار سلیمانی همان جوانی بود که مکتب ساز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: رژیم های تروریسم پرور مثل رژیم آمریکا مدعیان دروغین حقوق‌بشر از طریق فضای مجازی با ایجاد یگان های مثل آلبانی سعی دارند تا این جریان مقدس  را به طور دیگر منتقل کنند و با رسانه های خود به گونه ای  تولید محتوا میکنند تا بر افکار عمومی تاثیر بگذارند. مبارزه ملت ایران یک مبارزه مقدس برای نجات بشریت از چنگال رژیم جنایتکار است. در سال۱۴۰۱ باید به روایت مکتب انقلاب و دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی پرداخت در سایر موضوعات هم باید روایت های صحیح و صادقانه و ناب را در کانون توجه خود قرار بدهیم و با استفاده از فناوری های روز و فضای مجازی و رسانه که ضعف های بزرگی در ان داریم ، انشاالله نقایص را برطرف کنیم.سازمان بسیج هم سرمایه گذاری هم حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/