شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قهرمانی کشور#تیم ملی

احتمال غیبت چند کشتی‌گیر سرشناس در مسابقات قهرمانی کشور


احتمال غیبت چند کشتی‌گیر سرشناس در مسابقات قهرمانی کشور

با وجود تأکید کادرفنی تیم ملی آزاد مبنی بر اینکه غیبت در مسابقات کشوری به منزله حذف از چرخه انتخابی است، اما صحبت از غیبت احتمالی چند کشتی‌گیر مدعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات قهرمانی کشور در رشته آزاد که اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی است، روزهای 21 تا 24 دی ماه در گرگان برگزار خواهد شد.

طبق چرخه تعریف شده تیم ملی برای سال 2022، همه کشتی‌گیران به استثنای 7 مدال آور ایران در مسابقات جهانی اسلو باید در این رقابت‌ها روی تشک بروند و در غیر این صورت شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را از دست خواهند داد.

امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان وزن 65 کیلوگرم جهان به دلیل تغییر وزن باید کارش را در چرخه از همین قهرمانی کشوری شروع کند، اما حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع سه طلایی مسابقات جهانی اسلو به همراه علیرضا سرلک و محمد نخودی نایب قهرمانان جهان و مجتبی گلیج نفر سوم جهان تنها کشتی‌گیرانی هستند که مجوز غیبت در قهرمانی کشور را دارند. با این وجود گفته می‌شود این رقابت‌ها غایبانی هم خواهد داشت که بعید به نظر می‌رسد غیبت‌شان در مرحله اول چرخه از سوی کادرفنی موجه تشخیص داده شود.

علیرضا کریمی نایب قهرمان جهان در سال 2019 در نامه‌ای اعلام کرده که مصدوم است و قادر به شرکت در مسابقات نیست. مصطفی حسین‌خانی عضو المپیکی کشتی آزاد در توکیو هم ظاهرا تمرین نمی‌کند و امیرعلی آذرپیرا قهرمان امیدهای جهان هم به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو قصد شرکت در قهرمانی کشور را ندارد.

باتوجه به اولتیماتوم کادرفنی، باید دید تغییری در تصمیم این کشتی‌گیران ایجاد می‌شود و یا اینکه قید حضور در تیم ملی را در سال 2022 که اتفاقا باید دو تیم ملی داشته باشیم، خواهند زد.

با توجه به فاصله اندک و چند روزه بین مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی 2022، دو تیم مجزای 6 و 10 نفره برای حضور در مسابقات هانگژو و صربستان انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/