شهر خبر

مورینیو: بازیکنان رم از نظر شخصیت و ذهنیت دچار کمبود هستند؛ من نمی خواهم شبیه آنها شوم بلکه آنها باید شبیه من شوند

مورینیو تاکید کرد پروژه اش در رم 3 ساله است و تا آخرین روز با حمایت باشگاه به خواسته های خود می رسد.

بازی آاس رم و یوونتوس در هفته بیست و یکم سری آ با برتری 4-3 یوونتوس به پایان رسید. در شبی که به نظر می رسید رم با یک برد مهم برای جشنی بزرگ آماده می شود، مکس الگری با تعویض های خود، یک کامبک تاریخی را در المپیکو رقم زد.

ژوزه مورینیو پس از این دیدار در مصاحبه با DAZN گفت:

بازی تا دقیقه 70 کاملا در کنترل ما بود. واقعا خوب بازی کردیم. به زمین آمدیم و با ذهنیتی درست، قدرت خود را نشان دادیم. برنامه ما از ابتدا همین بود که از جلو پرس کنیم، به بازی سرعت بدهیم و ابتکار عمل را در اختیار بگیریم. تا دقیقه 70 خوب بود اما بعد یک فروپاشی ذهنی و روانی رخ داد. گل دوم یوونتوس، ما را کُشت. آفنا جیان بازی بسیار خوبی انجام داد. او در برخورد با کوادرادو آسیب دید و باید تعویض می شد. جیان برای 90 دقیقه سوخت کافی ندارد. جانشین او (شومورودوف) همه کارها را اشتباه انجام داد. متاسفانه با خروج جیان، خیلی از چیزهای ساده را از دست دادیم.

وقتی به آنها اجازه زدن گل دوم را می دهید، تیمی با کیفیت و شخصیت یوونتوس باعث ایجاد ترس در حریف می شود. تیم از نظر روانی از هم پاشید. نتیجه 3-2 برای من خوب است چون هنوز تیم برنده بودیم اما این نتیجه برای بازیکنان رم به یک مشکل تبدیل شد. در پایان روز وقتی در کثافت فرو رفته و غرق شده اید، روی پای خود می ایستید و شخصیت خود را پیدا می کنید اما در رختکن رم بعضی از بازیکن قوی تر هستند و برخی ضعیف تر. (اشاره به قوی شدن بعد از سختی ها) اینجا هستم تا به تیم کمک کنم. روی نیمکت با محدودیت های زیادی روبرو هستیم. قطعا هفته آینده، یک بازیکن دیگر به تیم اضافه می شود. 

از همان روز اول هرگز بر این باور بودم که حضور من و شخصیت من برای تاثیر گذاشتن روی بازیکنان رم کافی نیست. فکر می کردم شاید نام مورینیو فقط بتواند کارها را آسان تر کند. متاسفانه حتی برخی از بازیکنان اصلی و شاخص رم از نظر شخصیت و ذهنیت دچار کمبودهایی هستند و بعضاً در مدیریت احساسات خود هنگام بازی به مشکل می خورند. برای 3 سال به رم آمده ام و در طول این سه سال می خواهم هر روز برای این تیم کار کنم. حتی یک روز کم نمی گذارم. در این راه به حمایت باشگاه نیاز دارم. آنها تلاش خود را انجام می دهند. میتلند نایلز را به صورت قرضی جذب کردیم و هفته آینده نیز یک هافبک به ترکیب اضافه می کنیم؛ بازیکنی دارای قدرت بدنی بالا و ذهنیتی قوی. کسی که به پذیرفتن مسئولیت های سنگین عادت دارد. بعد از بازی با میلان به بازیکنان رم گفتند که آنها باید به شخصیت و ذهنیت من نزدیک شوند؛ من نباید و نمی خواهم خود را با شخصیت و ویژگی های آنها تطابق بدهم.

بازی کردن برای رتبه های هفتم، ششم و پنجم جدول یعنی منطقه امن جدول برای بسیاری از افراد راحت است. باید خود را مجبور کنیم که از این منطقه امن خارج شویم. چنین رتبه هایی در تضاد با شخصیت من است.