شهر خبر

برترین های قرن با نصرت ایراندوست: قایقران سمبل انزلی است؛ ما به سیروس مدیون هستیم

نصرت ایراندوست در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

نصرت ایراندوست متولد دوم بهمن 1328 و پیشکسوت فوتبال ما خصوصا باشگاه ملوان است. نصرت ایراندوست در ملوان و تیم ملی ارتش بازی کرد و در 3 مقطع نیز هدایت ملوان بندر انزلی را عهده دار بود. او استعدادهای زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده و در حال حاضر نیز مشاور فنی مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان است.

به گزارش طرفداری، نصرت ایراندوست تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

برای این پست هم ناصر حجازی و هم احمدرضا عابدزاده را مدنظر دارم که البته ناصر حجازی با عملکرد بهترش گزینه من برای این پست است.

مدافعان میانی:

پرویز قلیچ خانی و سید جلال حسینی را انتخاب می کنم. البته قلیچ خانی را هم می توانم برای هافبک و هم دفاع میانی انتخاب کنم اما ترجیحا نام او را در پست دفاع وسط می آورم. سید جلال حسینی را هم کاملا می شناسم. در ملوان شاگرد خودم بود و خوشحالم که در تمام این سالها موفق و پیروز بوده است.

دفاع راست:

حسن نظری و جواد زرینچه گزینه هایم هستند. کاش می شد نام هر دو را نوشت ولی اگر قرار بر یک انتخاب باشد جواد زرینچه را انتخاب می کنم که هم ارتباط ذهنی و تاکتیکی فوق العاده با مجید نامجو مطلق داشت و هم از با ثبات های تیم ملی بود.

دفاع چپ:

از نگاه من بدون هیچ شکی مجتبی محرمی بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال ایران بوده و با سایر مدعیان این پست اختلاف فنی بسیار زیادی داشته است.

هافبک دفاعی:

کریم باقری بهترین هافبک دفاعی تاریخ فوتبال ما است. هر خصلتی که جواد نکونام داشت، کریم باقری از آن خصوصیت ها به شکل بهتر و شایسته تری بهره مند بود.

هافبک راست:

مهدی مهدوی کیا را به خاطر برداشت هایش از فوتبال مدرن در این منطقه از زمین به علی پروین و مجید نامجو مطلق ترجیح می دهم

هافبک چپ:

دوست داشتم در ترکیب تیمم وحید امیری را بگذارم اما اگر این کار را کنم در حق علی کریمی اجحاف می شود. علی کریمی را تکنیکی ترین بازیکن تاریخ فوتبال مان می دانم.

هافبک هجومی:

سیروس قایقران سمبل فوتبال بندر انزلی است. فوتبال ایران و همینطور استان ما به این فقید روانشاد مدیون است.

مهاجمان:

علی دایی و همایون بهزادی را بنویسید. بی تردید علی دایی بهترین گلزن تاریخ فوتبال آسیا است. نه تنها در ایران بلکه در تمام قاره می توان او را بهترین دانست. همایون بهزادی هم بهترین مهاجم دوران فوتبال ما بود. بزرگمردی در تاریخ فوتبال ایران که فراموش شدنی نیست.

نصرت ایراندوست در ادامه از پرویز قلیچ خانی، علی دایی و زنده یاد سیروس قایقران به عنوان سه بازیکن برتر قرن یاد کرد. او همچنین پرویز دهداری و فرانک اوفارل را مربیان قرن دانست.

در بخش بهترین داور، ایراندوست علیرضا فغانی را انتخاب کرد و درخصوص انتخاب تیم قرن گفت:

واقعا نمی توانم از یک تیم در این بخش نام ببرم. هم تیم ملی 1978 برای من بهترین است و هم ملوان سال 1355.

در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن، نصرت ایراندوست رایش را به امامعلی حبیبی، حسن یزدانی و احسان حدادی داد.

فرم نظرخواهی تکمیل شده نصرت ایراندوست