شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#بدهی#رییس فدراسیون

فوری: سند تخلف نایب رییس فدراسیون فوتبال / آبرو ریزی تازه + صورتحساب و نامه بدهی فدراسیون

هنوز صدای حمیدرضا مهرعلی در گوش مان می پیچد که با ژست و قیافه حق به جانب به خبرنگاران می گفت: ما دانشگاهی هستیم... او که هنوز نگفته در کدام دانشگاه ارادت به امیر اسکندری را آموخته، حالا بد نیست نگاهی به این سند بیاندازد و اگر دلش خواست توضیح بدهد؛ چرا فدراسیون فوتبال باید تاوان سفر ایشان و رفقای شان به آلمان را بپردازد؟

فدراسیون فوتبال که این روزها تمام انرژی اش را صرف خروج از فاجعه حذف استقلال و پرسپولیس کرده و داریوش مصطفوی را در آستانه 80 سالگی به میدان فرستاده تا جواب منتقدین را بدهد، دیروز با یک نامه جدید و دردسری تازه مواجه شد. نامه ای که نشان می دهد فدراسیون مدعی دانش بنیانی با مشکلات فراوانی مواجه است.

به گزارش طرفداری، شرکت توسعه بازرگانی برنا روز گذشته با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال از شهاب عزیزی خادم خواست هزینه سفر خودش و همراهانش (غلامرضا علیخانی و موسوی) به آلمان که به وسیله حمیدرضا مهرعلی از حساب شرکت دی اچ اف پرداخت شده بود را بپردازد!

سند تخلف جناب دانشگاهی در آلمان

طبق ادعای مدیرعامل این شرکت، حمیدرضا مهرعلی زمانی که مدیرعامل شرکت دی اچ اف بوده، 31430 یورو هزینه سفر شهاب عزیزی خادم، علیخانی و موسوی به آلمان را از حساب این شرکت پرداخت کرده که این کار مطابق اعلام شرکت توسعه بازرگانی برنا، تخلف بوده است. شرکت برنا مراعات کرده و در جدول هزینه ها ننوشته این یوروهایی که پرداخت شده بابت چه خدماتی بوده اما جدول هزینه ها را در نامه اش آورده و اعلام کرده جمع کل این مبلغ که 31430 یورو بوده و باید تا پایان ماه جاری از طریق فدراسیون فوتبال به حساب ارزی این شرکت پرداخت شود. در نامه این شرکت تاکید شده پرداخت هزینه های فدراسیون غیر قانونی و خارج از عرف و البته خارج از اختیارات حمیدرضا مهرعلی بوده و این کار مصداق بارز تخلف است.

دلیل برکناری مهرعلی مشخص شد

حمیدرضا مهرعلی که تا مهر ماه مدیرعامل شرکت دی اچ اف ایران در آلمان بود و خبر برکناری اش از مدیر عاملی این شرکت در تاریخ ششم آبان ماه رسانه ای شد (اینجا بخوانید) هزینه سفر شهاب عزیزی خادم، علیخانی و موسوی به آلمان و لیتوانی را از حساب شرکت دی اچ اف پرداخت. حالا فدراسیون فوتبال باید این پول را هر چه سریع تر بپردازد. پولی که با توجه به نرخ امروز یورو، یک میلیارد تومان می شود. روزی که مهرعلی از مدیرعاملی این شرکت برکنار شد، در فضای مجازی این شایعه پیچید که نایب رییس فدراسیون فوتبال در آلمان مرتکب تخلف شده است و حالا همین نامه دست کم از یکی از تخلف های او پرده برمی دارد؛ پرداخت هزینه سفر رییس فدراسیون و رفقایش از حساب شرکت دی اچ اف! 

سخنگو کجاست؟ مگر نگفتید خرج با میهمانان بود؟

جالب اینجاست وقتی تیم ملی فوتسال از لیتوانی برگشت و رسانه ها به حضور افراد متفرقه در این سفر اعتراض کردند، سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفتگو با رادیو مدعی شد کسانی که همراه تیم ملی فوتسال بودند، از جیب هزینه می کردند و هیچ هزینه ای روی دست فدراسیون فوتبال نگذاشتند اما امروز با این نامه مشخص شده آنها مهمان فدراسیون فوتبال بودند و نه تنها دست به جیب نکردند که حمیدرضا مهرعلی را وادار به تخلف کردند. باور کنید اگر با یک ساختار سلامت در فدراسیون فوتبال طرف بودیم سخنگو باید تا به حال حداقل ده بار بابت این اظهارنظرهای خلاف واقع برکنار می شد.

سوالی که بی پاسخ ماند؛ تجارت شخصی یا دغدغه فوتبال؟

سفر شهاب عزیزی خادم، علیخانی و موسوی به آلمان همان زمان هم مورد اعتراض رسانه ها قرار داشت. خبرگزاری فارس دهم مهر ماه در مطلب «ابهام درباره اهداف سفر اروپایی عزیزی‌خادم/ تجارت شخصی، گردشگری یا دغدغه فوتبال؟» نوشت:

رئیس فدراسیون راهی آلمان شد؛ سفری که عنوان شد قرار است برای مذاکره با رئیس فدراسیون فوتبال این کشور صورت بگیرد اما با پایان این سفر، خبری از مذاکره عزیزی خادم و رئیس آلمان ها نشد. البته گفته می شد قرار است رئیس فدراسیون برای مذاکره با یک شرکت آلمانی جهت ورود تکنولوژی VAR به استادیوم های ایران راهی این کشور شود که این اتفاق هم رخ نداد اما تنها دیدار، جلسه نفر اول فدراسیون ما با سفیر کشورمان بود.

در همان گزارش از سفر شهاب عزیزی خادم به بلژیک برای دیدار با بیات هم ایراد گرفته شده بود. بیات مالک ایرانی شارلوا را هر وقت به تهران می آید می توان به راحتی در ویلای کردان یک ایجنت دید و واقعا ضرورت نداشت رییس فدراسیون برای دیدار با او به بلژیک برود. به نظر شما هزینه سفر به بلژیک از کجا پرداخت شده است؟ فقط لطفا نگویید دوستان این هزینه را از جیب خودشان دادند که اگر اهل دست به جیب شدن بودند اینگونه آبروی فوتبال را در آلمان نمی بردند که هزینه سفرشان را گردن یک شرکت بیاندازند!

در حسرت شفاف سازی

این قطعا اولین و آخرین تخلف صورت گرفته در سفرهای شهاب عزیزی خادم و همراهانش به کشورهای اروپایی نیست. آن روزهایی که رسانه ها از حضور متین دیداری ها و موسوی ها و علیخانی ها و ... در سفرهای تیم ملی می گفتند و سخنگوی فدراسیون ادعا می کرد این آدم ها با هزینه شخصی و برای حمایت از فوتبال ایران به سفر می روند، معلوم بود پشت این سفرهای تفریحی و غیر ضروری تخلف هایی نهفته است؛ تخلف هایی که زحمت کشف آن با نهادهای نظارتی است. 

شفافیتی که سراجی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال از آن حرف می زند و در فدراسیون مدعی دانش بنیانی کیمیا شده، می تواند پرده از رازهای اینچنینی بردارد و تا آن زمان باید آماده باشیم هر از گاهی با علنی شدن نامه طلبکاران و رو شدن تخلف ها، شاهد یک آبرو ریزی تازه در فوتبال ایران باشیم. این جوری قرار بود درآمدزا و خودکفا باشیم؟

آبرو ریزی پشت آبرو ریزی

در دوره دانش بنیان ها هر رقم آبرو ریزی که دلتان بخواهد عادی شده است؛ از واگذاری کار پوشاک تیم ملی به طراح سوپر مارکت تا بردن وارد کننده ادکلن و صادر کننده زعفران به ملاقات رسمی با کاردار سفارت، از مذاکره با شرکت مشکوک هنگ کنگی تا دروغ بزرگ دزدی داوران (همان که رفیعی گفت داوران ما باد توپ را خالی می کنند و مخفیانه توپ به ایران می آورندو به ناحق با آبروی داوران بین المللی ایران بازی کرد) از فاجعه حذف سرخابی ها از آسیا تا رسوایی بزرگ پیراهن های بشور و بپوش ملی پوشان، از جادوگری تا داستان همکاری با فیفا برای عادی سازی رابطه اسراییل و کشورهای آسیایی و این هم شاهکار جدید؛ شرکتی به فدراسیون نامه زده و گفته پول سفر شما به آلمان و لیتوانی را که ما نباید بدهیم؟ به اعدادی که در جدول نوشته شده نگاه کنید؟ به نظر شما این پول ها هزینه چه چیزی شده است؟

هزینه سفر موسوی و علیخانی به آلمان چرا باید پای یک شرکت یا حتی پای فدراسیون فوتبال باشد؟ اگر این ها تخلف نیست، تخلف چیست؟ این که یک رسانه مستقل از فدراسیون فوتبال بابت خطاهای فراوانش انتقاد کند، تخلف است اما این که یک فدراسیون اینچنین تیشه به ریشه آبروی فوتبال بزند، تخلف نیست؟

نامه ای که روز گذشته به فدراسیون فوتبال ارسال شد... جدول کنار نامه را ببینید؛ ریز هزینه ها در آلمان و احتمالا لیتوانی!