شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب#امداد#بوشهر

۱۹۵ سد بزرگ در کشور داریم/ باید در امداد رسانی پس از سیلاب بهتر عمل می‌کردیم


195 سد بزرگ در کشور داریم/ باید در امداد رسانی پس از سیلاب بهتر عمل می‌کردیم

در سیل اخیر هرمزگان، بوشهر و جنوب کشور حتما در کار ما اشکالاتی وجود داشته است، به خصوص در بخش سرویس دهی و امداد رسانی پس از سیلاب، که باید بهتر عمل می کردیم تا مردم به سرعت زندگیشان از هجوم آب راحت شود و بتوانند به کار و زندگی خود بازگردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عیسی بزرگ‌زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی منابع آب در برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: در سال‌های گذشته قریب به 195 سد بزرگ‌ در کشور و با حجم‌ مخزنی حدود 53 میلیارد متر مکعب ایجاد شده است که تلاش می‌شود، سیلابها در مخازن این سدها آرامش یابند و برای مصارف مختلف تولید برق آبی، کشاورزی، مصارف شرب و بهداشت و غیره استفاده شود.

وی به سیلاب های اخیر کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش های اخیر در استان هرمزگان سدهای این استان به لطف خدا، پُر و کمبود آب استان نیز جبران و باعث شد که آبهای مورد نیاز کشاورزان منطقه سَرریز شود.

بزرگ زاده افزود: سدها سازه‌های بسیار ویژه‌ای هستند که نمی‌توان در هر مکانی آنها را ایجاد کرد، بلکه از لحاظ موقعیت های جغرافیایی، محیط زیستی و تاییدیه های نهادهای مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی منابع آب تصریح کرد: اینکه در بسیاری از نقاطی که بارش داریم، اما سد نداریم هم‌ به همین علت است که ما از نظر فنی، اقتصادی و ملاحظات محیط زیستی اجازه نداریم در هرمکانی سدی را ایجاد کنیم.

وی افزود: در سیل اخیر هرمزگان، بوشهر و جنوب کشور حتما در کار ما اشکالاتی وجود داشته است، به خصوص در بخش سرویس دهی و امداد رسانی پس از سیلاب، که باید بهتر عمل می کردیم تا مردم به سرعت زندگیشان از هجوم آب راحت شود و بتوانند به کار و زندگی خود بازگردند.

انتهای پیام/