شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فاضلاب#جلوگیری#بروز

محصولات آرایشی که فاضلاب شما را مسدود می‌کنند!

محصول زیبایی که مجرای فاضلاب را مسدود می‌کنند و چگونگی جلوگیری از بروز آن

محصولات آرایشی که فاضلاب شما را مسدود می‌کنند!

محصولات زیبایی مجرای فاضلاب را مسدود می‌کنند. اما نگران نباشید زیرا لازم نیست از استفاده از محصولات زیبایی موردعلاقه خود اجتناب کنید.

خرید هوشمندانه و انجام برخی اقدامات پیشگیرانه می‌تواند لوله‌های شما را تمیز و شفاف نگه دارد. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از انسداد در حین استفاده از محصولات بهداشتی ارائه کرده‌ایم.

۷ محصول زیبایی که مجرای فاضلاب را مسدود می‌کنند و چگونگی جلوگیری از بروز آن

۱. زباله‌های حمام

نمک و جوش‌شیرین ترکیبات رایجی هستند که معمولا در آب حل می‌شوند، اما سایر افزودنی‌های رایج ازجمله روغن‌ها، نشاسته ذرت، کره کاکائو، تکه‌های گل و حتی اکلیل به‌خوبی در آب حل نمی‌شوند.

برای جلوگیری از ورود مواد مسدودکننده لوله مانند گلبرگ‌های گل خشک، یک توری در خروجی آب وان خود قرار دهید تا از ورود ذرات به داخل لوله جلوگیری شود. بهتر است قبل از مسدود شدن لوله‌ها این اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید، تا بعدا مجبور به باز کردن لوله‌ها نشوید.

۲. ماسک‌های خاک رس

همان‌طور که ماسک‌های خاک رس و زغال به پوست شما می‌چسبند و سفت می‌شوند، زمانی که این ماسک‌ها در مجرای فاضلاب شسته می‌شوند نیز همین اتفاق می‌افتد. باقی‌مانده این ماسک می‌تواند به لوله‌ها بچسبد و سفت شود و گرفتگی‌ لوله را آسان‌تر کند. برای جلوگیری از این مشکل، هنگام شستن ماسک‌های حاوی خاک رس، یک پارچه مشبک روی دریچه لوله قرار دهید تا از شسته شدن کامل ماسک در لوله جلوگیری شود. سپس تکه‌های بزرگ ماسک را در سطل زباله بیندازید.

۳. حمام‌های حباب‌دار مایع

حمام حباب‌دار مایع ممکن است برای لوله‌های شما مضر به نظر نرسد، اما بسته به مواد تشکیل‌دهنده آن می‌تواند باعث گرفتگی لوله‌ها شود. روغن‌های ضروری، رنگ‌ها و صابون‌های سنگین می‌توانند لوله‌ها را بپوشانند، جریان زهکشی را محدود کنند و همچنین مانند یک آهنربا عمل می‌کنند که کثیفی و زباله را جذب می‌کنند. کف صابون همچنین می‌تواند به دیواره‌های فاضلاب بچسبد و باعث چسبیدن مو و سایر اشیاء به لوله شود. یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای تمیز نگه‌داشتن لوله‌های خود انجام دهید این است که هرازگاهی محلول جوش‌شیرین و سرکه را در فاضلاب بریزید. مخلوطی از یک‌سوم فنجان جوش‌شیرین و یک‌سوم فنجان سرکه سفید را مخلوط‌کنید. بلافاصله آن را در فاضلاب بریزید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند، البته بهتر است یک شب بماند و سپس آن را با آب داغ بشویید.

۴. مواد آرایشی

بیشتر لوازم‌آرایش‌ها به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر مقدار کمی آب یا عرق مقاومت کنند و بنابراین دارای خواص آب‌گریز هستند که در ابتدا آب را از مخلوط شدن با آرایش دفع می‌کنند. برای حل این مشکل، قبل و بعد از شستشوی آرایش یا شستشوی پارچه‌ای که برای پاک کردن آرایش خود استفاده کرده‌اید، آب داغ را در لوله‌ها بریزید. آب داغ به حل شدن محصولات آرایشی و حفظ جریان آب در لوله‌ها کمک می‌کند.

۵. لوسیون حمام

مرطوب کننده‌ها، کرم‌ها یا لوسیون‌ها می‌توانند برای مجرای فاضلاب شما مضر باشند. برخی از صابون‌های مرطوب‌کننده و شوینده‌های بدن درواقع می‌توانند به ایجاد لجن در لوله‌های شما کمک کنند و همچنین باعث انسداد در مجرای لوله شوند. از استفاده از لوسیون‌ها یا اسکراب‌های روغن نارگیل در حمام خودداری کنید زیرا می‌تواند در دمای زیر ۷۶ درجه فارنهایت جامد شود و در عوض به دنبال روغن‌های رقیق‌تر مانند جوجوبا باشید که معمولا در دمای بسیار پایین‌تر سفت می‌شود و می‌تواند برای مدت طولانی‌تری در حالت مایع بماند.

۶. اسکراب بدن

برخی از مواد لایه‌بردار می‌توانند برای لوله‌کشی شما مضر باشند. شما باید به موادی که در آب حل نمی‌شوند مانند تفاله قهوه، پودر دانه، بلغور جو دوسر، آجیل و دانه‌های درشت توجه داشته باشید. اگرچه اسکراب بدن‌های حاوی شکر مواد قابل‌حل هستند، اما شکر چسبنده است و می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در لوله‌های شما شود. بنابراین برخی از نمک‌ها و قندها ممکن است به‌طور کامل تجزیه نشوند و در لوله گیر کنند. توجه داشته باشید که هیچ پوششی در دنیا وجود ندارد که تفاله‌های قهوه موجود در اسکراب بدن شما را بگیرد. فقط استفاده از اسکرابها را محدود کنید و مراقب تعمیر و نگهداری لوله‌ها باشید.