شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تامین اجتماعی#حقوق بازنشستگان

واکنش تامین اجتماعی به همسان سازی حقوق بازنشستگان

یکی از خواسته‌های اصلی بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی همسان‌سازی حقوق‌ها بود. سازمان تامین اجتماعی از ۵ سال قبل طرح متانسب‌سازی حقوق‌ها را شروع کرده است و به ظور کامل اجرا شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نامه‌ای به کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان اعلام کرد که سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان را به طور کامل اجرا کرده است.

پاسخ سازمان تامین اجتماعی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مسعود علیاری، با اشاره به درخواست کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، در نامه‌ای به این کانون یادآور شد که سازمان تامین اجتماعی، از اول مرداد سالِ ۹۵ متناسب‌سازی را به طور کامل اجرا کرده است.

بر اساس این نامه، مبالغ متناسب‌سازی بر مبنای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شده است.

علیاری همچنین تاکید کرده که هر سال سابقه در مشاغل سخت و زیان‌آور معادل ۱.۵ سال است و این عینا با افزایش سنوات مزبور در اعمال متناسب‌سازی به عنوان سابقه بیمه‌پردازی ملاک قرار گرفته و محاسبه شده است.

مابه‌التفاوت متناسب‌سازی مشاغل سخت پرداخت شد؟

بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی زنجان مابه‌التفاوت متناسب‌سازی در مشاغل سخت و زیان‌آور که در مرداد ماه لحاظ نشده بود هم پرداخت شده است.

وی همچنین اعلام کرد که اجرای متناسب‌سازی با اعاده سطح ۷۵ درصد، تفاوت تطبیق با ۵۰ درصد افزایش، تفاوت تطبیق متناسب‌سازی حداقل دریافتی بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه، متناسب‌سازی کمک هزینه مسکن، متناسب‌سازی کمک به تامین معیشت، متناسب‌سازی کمک هزینه اولاد و عائله مندی انجام شده و در حال پرداخت است و کلیه اقدامات سازمان در راستای اجرای صحیح قانون بوده و صحیح است.

منبع: ایلنا