شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#عتبات عالیات#ماه رجب#سوریه

احتمال عزیمت زمینی زائران به عتبات عالیات از ماه رجب


احتمال عزیمت زمینی زائران به عتبات عالیات از ماه رجب

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه اعزام زائران به سوریه در شرایط فعلی با توجه به محدودیت‌های امنیتی فقط به صورت هوایی انجام می‌شود، از احتمال اعزام زمینی زائران عتبات عالیات به عراق از ماه رجب خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رشیدیان در جریان بازدید از واحدهای مختلف حج و زیارت خراسان رضوی، اظهار کرد: در موضوع اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات عراق مذاکراتی با مسئولان دولت عراق داشتیم که امید است از ابتدای ماه رجب سفرهای زمینی به عتبات عالیات را نیز راه اندازی کنیم.

وی همچنین در موضوع حج و عمره هم عنوان کرد: با توجه به تصمیمات وزیر حج و عمره عربستان، اقدامات آنها در رفع موانع زیارت و جهت‌گیری برای موضوع راه‌اندازی سفرهای حج و عمره مشهود است، اما نمی‌توان به صورت قطعی در این موضوع اظهار نظر کرد.

رشیدیان افزود: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل اعزام زائران به حج و عمره را با توجه به در نظر گرفتن احتمالات مختلف و چگونگی توافق با کشور عربستان دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه زیارت یک مسئله فردی و اجتماعی است که باعث ارتقاء اخلاق فردی و توسعه وحدت بین مسلمانان است، افزود: سازمان حج و زیارت مجموعه‌ای خدماتی است که ظرفیت‌هایی مختلفی برای تسهیل در زیارت ایجاد می‌‌کند و ارزش‌های دینی و اخلاقی به عنوان یک اصل در رویکرد سازمانی لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به منظور بهبود عملکردها در این حوزه فرآیندهای اجرایی سازمان با کار گسترده کارگروه‌های تخصصی حج و زیارت بازنگری شده تا سازمان به هدف اصلی خود که اصلاح فرآیندهای اجرایی ، برنامه‌ریزی دقیق‌تر ، هماهنگی‌، هدایت‌، نظارت و کنترل دقیق‌تر عملیات اجرایی است، بپردازد.

رشیدیان با اشاره به طرح نوین عتبات افزود: رویکرد سازمان حج و زیارت در طرح نوین عتبات ایجاد ظرفیت و زمینه فعالیت همه دفاتر زیارتی دارای مجوز به صورت مستقل در موضوع خدمت به زائرین عتبات عالیات و خروج از شرایط مربوط به اختصاص سهمیه‌ها بود.

وی تاکید کرد: خادمان زائران در سازمان حج و زیارت در این طرح بنا دارند به تمام نیازمندی‌ها و درخواست زائر امام حسین (ع) توجه کرده و ظرفیت خدمت رسانی خود را افزایش داده و وظیفه ما آن است که برای تمامی زوار از طبقات مختلف اقتصادی بسته زیارتی مناسب ارائه دهیم و محدودیت‌های قبلی حوزه خدمات حذف شود که در طرح نوین عتبات این مهم به خوبی دیده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در طرح نوین عتبات با توجه به فرایندهای اصلاح شده، فعالیت بدون رقابت منفی و تسهیل بیشتر سفر و ایجاد تنوع در بسته‌های سفر در نظر گرفته شده است. در این طرح ، نیاز به بروزرسانی آموزش‌های کارگزاران زیارتی و اطلاع از شرایط جدید اعزام زائرین در طرح نوین عتبات باید مورد اهتمام باشد و اطلاع رسانی مناسب به زائرین در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/