به گزارش برنا، هفته چهاردهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (دوشنبه 20 دی‌ماه) با برگزاری 5 دیدار در شهرهای ورامین، رفسنجان، فارس، تهران و اصفهان پیگیری خواهد شد.

هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال زنان درحالی برگزار می‌شود که تاکنون صعود تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، سایپا، باریج‌اسانس کاشان و پیکان به عنوان تیم‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی، به مرحله پلی‌آف قطعی شده است.

این هفته تیم صدرنشین ذوب‌آهن اصفهان در خانه میزبان تیم نهم جدول یعنی جوانان زرتشتی یزد خواهد بود. دو تیم درحالی به مصاف هم می‌روند که اصفهانی‌ها تمامی 13 بازی گذشته خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند و با کسب 38 امتیاز، به جایگاه مطمئنی در صدر جدول رسیده‌اند. در طرف مقابل اما جوانان زرتشتی یزد که تاکنون 2 پیروزی و 7 امتیاز در کارنامه دارند، در فاصله پنج ‌هفته مانده به پایان دور رفت در تلاشند تا با افزایش تعداد بردهایشان، در کورس رقابت بمانند.

سایپا تیم دوم جدول رده‌بندی نیز در هفته چهاردهم با بانوان ورامین دیدار خواهد کرد. شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا که تاکنون 12 برد و 35 امتیاز به نام خود ثبت کرده‌اند، در صورت پیروزی در بازی فردا، با ذوب‌آهن اصفهان هم امتیاز خواهند شد. اما با توجه به معدل ست‌ها و امتیازهای دو تیم و البته به شرط شکست احتمالی ذوب‌آهن، باز هم بعید به نظر می‌رسد سایپا بتواند به صدر جدول صعود کند.

باریج اسانس کاشان هم این هفته شانسی برای تصاحب رتبه دومی سایپا در جدول را ندارد. شاگردان فرزانه شعبان‌خمسه که با 10 برد و 32 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده‌اند، در صورت پیروزی مقابل ستارگان فارس (5 برد، 15 امتیاز، رده ششم) با سایپا هم امتیاز می‌شوند. این درحالی است که اگر سایپا این هفته متحمل شکست شود، باز هم یک برد بیشتر از کاشان در کارنامه دارد و همین مسئله به بقای این تیم در رده دوم جدول کمک خواهد کرد. در طرف مقابل اما پیروزی در بازی هفته چهاردهم برای شاگردان مریم پرهیزگار در تیم ستارگان فارس اهمیت بالایی دارد. چرا که یک غفلت ساده موجب سقوط این تیم از جایگاه ششمی‌اش در جدول خواهد شد.

شاگردان نیلوفر رشیدی در تیم پیکان فردا در خانه والیبال از مهرسان میزبانی خواهند کرد. پیروزی در این بازی تغییری در جایگاه چهارمی پیکان ایجاد نخواهد کرد اما پیروزی مهرسان در شهرآورد تهران نقشی حیاتی در صعود این تیم رتبه ششم جدول خواهد داشت.

دو تیم مس رفسنجان و ریف اصفهان این هفته درحالی رقابت خود را در سالن 9 دی رفسنجان برگزار می‌کنند که شاگردان آسیه پام در تیم مس با 6 برد و 19 امتیاز صاحب رتبه پنجم هستند. ریف اصفهان هم 4 پیروزی و 11 امتیاز دارد و تیم هشتم جدول است. پیروزی در این دیدار، جایگاه پنجمی مس رفسنجان را حفظ خواهد کرد اما صعود ریف به رتبه هفتمی در صورت غلبه بر رفسنجانی‌ها و شکست مهرسان در بازی این هفته، بستگی به معدل ست‌ها و امتیازهای دو تیم ریف و مهرسان خواهد داشت.

 

** برنامه کامل هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال زنان به قرار زیر است:

 

ورامین، سالن گل‌عباسی، ساعت 14

بانوان ورامین – سایپا

 

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 14

مس رفسنجان – ریف اصفهان

 

فارس، سالن ابوالفتحی، ساعت 14

ستارگان فارس – باریج اسانس کاشان

 

تهران، خانه والیبال، ساعت 14

پیکان – مهرسان

 

اصفهان، سالن ملت، ساعت 14

ذوب‌آهن اصفهان – جوانان زرتشتی یزد

انتهای پیام//