شهر خبر

از مستعدترین حوزه فساد در شهرداری تهران تا انتقاد به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران


از مستعدترین حوزه فساد در شهرداری تهران تا انتقاد به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله سیستم هوشمند در حوزه شهرسازی، تبلیغات محیطی در شهر و همچنین آخرین وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت و سهم شهرداری‌ها در این لایحه پرداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و همچنین حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ارائه گزارش عملکردی این سازمان آغاز شد و پیش از ارائه گزارش توسط امرودی تعدادی از اعضا تذکراتی را در موارد و موضوعات مختلف به شهرداری تهران مطرح کردند.

احمد صادقی یکی از اعضای شورای شهر تهران ضمن تبریک به پرویز سروری به جهت انتخاب وی به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: این شورا ظرفیت بسیار خوبی دارد و ان‌شاءالله بتوانیم از این ظرفیت برای مدیریت شهری استفاده بکنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه حوزه شهرسازی مستعدترین حوزه فساد محسوب می‌شود، بیان کرد: 23 درصد از درآمدهای شهرداری از این معاونت کسب می‌شود که بیشتر مربوط به صدور پروانه، تخریب و نوسازی ساختمان‌ها است.

صادقی با اشاره به اینکه این حوزه می‌تواند محل فساد و سوء استفاده باشد، خاطرنشان کرد: چنانچه این اتفاق بیفتد شاهد کاهش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری نیز خواهیم بود و به همین جهت نیز باید توجه ویژه‌ای به سیستم هوشمند صدور پروانه بین شهرداری و شهروندان و بدون دخالت کارمندان شهرداری باشیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: جهت جلوگیری از فساد و ظلم به شهروندان و درآمدهای شفاف شهروندان نیاز است سیستم هوشمند در حوزه شهرسازی مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین درباره بسته محرک اقتصادی در پایتخت گفت: این مصوبه در تاریخ 14 اردیبهشت سال 99 به تصویب رسید که بیش از یک سال است از تصویب این مصوبه گذشته اما متاسفانه اقدام مناسبی برای اجرای آن صورت نگرفته و لازم است اقدام لازم از سوی شهرداری در این خصوص صورت بگیرد.

همچنین سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در برخی از مناطق من جمله منطقه 17 از فضاهای شهری برای سایر کارها و مغایرت با ماموریت‌های شهرداری استفاده می‌شود، گفت: در منطقه 17 فضایی بیش از 2 هزار متر مربع مغایر با ماموریت شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و لذا به شهرداران مناطق این تذکر داده می‌شود که چنین مواردی را به شورای شهر تهران گزارش بدهند.

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز با اشاره به تفاهمنامه سازمان حمل و نقل و ترافیک با سازمان زیباسازی در تاریخ 15/11/98 اظهار کرد: مدت این تفاهمنامه یک سال بوده است و زمان آن به اتمام رسیده است و متاسفانه شاهد هستیم فضاهای تبلیغاتی مربوط به دوچرخه‌های بیدود و اتوبوسرانی بدون هماهنگی با سازمان زیباسازی توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجاره داده می‌شود.

به گفته اقراریان، نباید چنین کارهایی در شهرداری تهران باب شود و تمرکز در حوزه تبلیغات شهری و محیطی از دست داده شود چرا که این موضوع باعث آشفتگی در حوزه تبلیغات محیطی می‌شود.

وی تاکید کرد: باید در حوزه تبلیغات محیطی و فضای شهری تمرکز را در مجموعه شهرداری تهران شاهد باشیم و در این رابطه به آقای زاکانی شهردار تهران تذکر داده می‌شود نسبت به رفع ناهماهنگی بین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مجموعه سازمان زیباسازی اقدام کند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز با اشاره به لایحه بودجه 1401 دولت اظهار کرد: امیدواریم دولت در حمایت از شهرداری‌ها و همچنین شهرداری تهران تکالیف خودش را انجام بدهد. همچنین لازم است از پیگیری‌های آقای قالیباف رئیس مجلس در این زمینه تشکر کنم که موضوع اعتبارات شهرداری‌ها را در لایحه بودجه 1401 دولت رها نکرده است.

مهدی چمران با اشاره به اظهارات عباسی گفت: شهردار تهران، آقای جاوید را برای این کار و پیگیری‌های لازم در ارتباط با لایحه بودجه 1401 برگزیده‌اند و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی رخ دهد.

انتهای پیام/