شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بودجه 1401#مجلس#مسکن

موافق بودجه: کاهش ۸۸ هزار میلیارد تومانی انتشار اوراق بدهی از نقاط مثبت بودجه ۱۴۰۱ است


موافق بودجه: کاهش 88 هزار میلیارد تومانی انتشار اوراق بدهی از نقاط مثبت بودجه 1401 است

نماینده طالقان در مجلس در موافقت با بودجه ۱۴۰۱ گفت: از نکات مثبت بودجه ۱۴۰۱ ایجاد ثبات اقتصادی در سطح کشور، انضباط بخشی به سیاست‌های حمایتی، توجه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به تولید مسکن برای اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی حدادی نماینده مردم طالقان و ساوج‌بلاغ در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 1401 طی سخنانی گفت:  امروز هم افزایی و وحدت مجلس و دولت بر این است که بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم عزیز ایران اسلامی قدم های مثبتی  برداریم. 

وی با اشاره به برخی نقاط قوت لایحه بودجه 1401 خاطرنشان کرد: اولین موضوع شجاعت دولت در ایجاد نظام سیستمی به منظور جلوگیری از رانت و فساد در سطح جامعه و با رعایت عدالت اجتماعی است. همچنین اصلاح ساختار بودجه که انتظار مجلس و مقام معظم رهبری از دولت بوده نیز یکی دیگر از نقاط قوت بودجه سال آینده به شمار می‌رود.  این اصلاح شروع شده که نیاز است که همکاران در مجلس کمک کنند تا این اصلاح ساختار کامل شود. 

نماینده طالقان در مجلس گفت‌: از دیگر نکات مثبت بودجه 1401 ایجاد ثبات اقتصادی در سطح کشور، انضباط بخشی به سیاست‌های حمایتی، توجه لایحه بودجه 1401 به تولید مسکن برای اقشار مختلف جامعه، پیش بینی افزایش مالیات در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی است. 

حدادی با بیان اینکه دولت در بودجه 1401  قانون مالیات بر عایدی را در مجلس مصوب شده را در دستور کار خودقرار داده، گفت: بر این اساس از افرادی که عایدات سنگینی داشتند مالیات اخذ خواهد شد. همچنین رابطه خزانه دولت و  بانک مرکزی و عدم استقراض دولت از بانک مرکزی برای جلوگیری از تورم و عدم خلق پول که در سنوات گذشته داشتیم در لایحه دولت به چشم می‌آید.

وی افزود: تمرکززدایی و تفویض اختیارات به شورای برنامه ریزی استان و تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت از دیگر اقدامات سازنده دولت در بودجه 1401 است، به طوری که از این پس مازاد درآمدهای هر استان برای صندوق همان استان در نظر گرفته می شود. این مسئله موجب می‌شود تا مشارکت  بخش خصوصی در تولید و پروژه های نیمه تمامی که در سطح استان وجود دارد افزایش پیدا کند. این صندوق کمک کار برای هر استان خواهد بود تا بخش خصوصی ترغیب به فعالیت در پروژه های نیمه کاره شود. 

حدادی خاطرنشان کرد:‌ همچنین در بودجه 1401 منابعی برای رتبه بندی معلمان که در همین مجلس مصوب شد پیش بینی شده است. از سوی دیگر پیش بینی منابع برای اجرای قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است. همچنین کاهش انتشار اوراق از دیگر نکات مثبت بودجه 1401 است که به نسبت سال گذشته کاهش 88 هزار میلیارد تومانی داشته است. 

انتهای پیام/