جواد شیرزاد، بازیکن اسبق استقلال تهران، درباره پیروزی این تیم مقابل مس رفسنجان به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: استقلال متفکرانه بازی کرد و برنده شد. آبی ها رقیب را به خوبی آنالیز کرده بودند. استقلال در ابتدای بازی توانست از اشتباه مدافعین مس استفاده کند. بعد از پنالتی به نظرم مس به هم ریخته بازی کرد و استقلال فرصت افزایش گل‌هایش را داشت. البته باید مس را تحسین کرد چون فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت. فکر می کنم حریف می خواست از فضایی بین سلمانی و مرادمند استفاده کند. تا اواخر نیمه اول بازی پایاپای بود. در نیمه دوم استقلال باز هم هوشمندانه به کار ادامه داد و برنده شد.

وی درباره پیشرفت تیم استقلال از لحاظ سبک بازی هم عنوان کرد: زمانی وجود دارد که سرمربی فقط برنامه‌ریزی‌اش فقط فوتبال زیباست و زمانی نتیجه گیری. با توجه به نتایج استقلال در فصول گذشته مجیدی به آن نتیجه رسیده که ترجیحش کسب نتیجه باشد. استقلال در برخی بازی‌های خوب بازی می‌کند اما در بعضی بازی‌ها تنها هدفش کسب امتیاز است. فکر می‌کنم با توجه به عدم قهرمانی در فصول گذشته فعلا اولویت قهرمانی با نتایج خوب است و با توجه به آماری که ثبت کرده عملکرد عالی بوده است.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره دریافت 2 گل توسط این تیم گفت: در فوتبال ایران می‌توان فشار روانی را انکار کرد. استقلال در بازی دیروز با فشار روانی حذف از آسیا بازی کرد و این مساله مشهود بود. تصور کنید شما بازیکن تیمی هستید که برای قهرمانی می جنگید اما متوجه می‌شود پاداش انتهایی و حضور در رقابت‌ های بین المللی را از دست داده. قطعا این مساله تاثیرگذار است.

شیرزاد در ادامه افزود: پیشتر در گفت و گوهای خودم گفته‌ام که سال‌ها به AFC دروغ گفته‌ایم. چه کسانی؟ همان هایی که بر سر کار بودند. همه در این سال‌ها زحمت کشیدند و دروغ گفتند که عاقبت اینگونه شد. تازه من امیدوارم محرومیت فقط همین یک سال باشد نه محرومیت دنباله دار. شما می‌دانید که هروقت چنین مباحثی رخ می‌دهد بحث‌های جناحی شک می‌‌گیرد که نباید اینگونه باشد.

وی درباره این‌که آیا به عملکرد استقلال نمره قبولی می‌دهد یا خیر گفت: تیمی که صدر جدول قرار دارد حتما نمره قبولی می‌‌گیرد. معتقدم این تیم باید یک پلی میکر و یک مدافع هافبک چپ کلاسیک می‌خواهد. اگر این نقاط ضعف حل شود دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام//