شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#فرمانده ارشد#منابع#اماراتی

فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در حمله موشکی به شرق یمن کشته شد

فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در حمله موشکی به شرق یمن کشته شد

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، در حمله موشکی به مواضع نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی - اماراتی در استان شبوه واقع در شرق یمن یکی از فرماندهان ارشد این نیروها کشته شده‌است.

به گزارش مشرق از المیادین، «مجدی الردفانی» فرمانده تیپ سوم عمالقه وابسته به امارات متحده عربی در منطقه بیحان کشته شده است.

تارنمای الخبر الیمنی نیز گزارش داد، نیروهای صنعاء با یک فروند موشک بالستیک، محل حضور نیروهای وابسته به امارات متحده عربی را در اطراف شهر بیحان هدف قرار دادند، که بر اثر آن مجدی الردفانی و شماری از همراهانش کشته و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای صنعاء با یک فروند موشک بالستیک دیگر یکی دیگر از مواضع نیروهای عمالقه در بیحان را نیز هدف قرار دادند، که منجر به کشته و زخمی شدن حدود ۸۰ نفر از این نیروها شد.

این در حالی است که دو روز پیش نیز نشست نیروهای ائتلاف سعودی در شهرستان عسیلان واقع در جنوب استان شبوه برگزار شد که هدف حمله موشک بالستیک قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش در این نشست فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی از جمله عزیز العتیقی فرمانده محور عملیاتی عتق، حمدی شکری فرمانده تیپ دوم نیروهای وابسته به امارات متحده عربی، صالح لقصم الحارثی فرمانده تیپ ۱۶۳ پیاده نظام و مبارک الحارثی فرمانده عملیات محور بیحان حضور داشتند که هدف موشک بالستیک قرار گرفت و ۱۲ نفر کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا