شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حجازی#برترین#های#قرن#احمد#سنجری:#سفر#رفتم،#بار#درس#گرفتم!

برترین های قرن با احمد سنجری: 7 سفر با حجازی رفتم، هر بار از او درس گرفتم!

احمد سنجری در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

احمد سنجری متولد یکم مهر 1332 و بازیکن اسبق تیم ملی ایران است. سنجری با تیم ملی در مقدماتی المیپک 1980، جام ملت های همان سال و همچنین جام ملت های 1984 حضور پیدا کرد. او دوران باشگاهی را نیز در راه آهن، دارایی، هما و محمدین اسپورتینگ کلکته سپری کرد. صعود به المپیک 1980، قهرمانی کشور با هما در سال های 1360 و 1361 افتخارات این بازیکن اسبق و مربی فوتبال ایران است.

به گزارش طرفداری، احمد سنجری تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد:

دروازه بان:

ناصر حجازی بیشترین بازی ملی را در زمان خودش داشت. تحصیلکرده، تاثیرگذار، با شخصیت و بی حاشیه بود. هفت سفر با او رفتم و هر بار از او درس هایی گرفتم.

مدافعان:

نصرالله عبداللهی و سیدجلال حسینی را انتخاب می کنم. در تمام مسابقات مقدماتی المپیک و جام ملت های 1980 زوج نصرالله عبداللهی بودم. از لحاظ فنی و روحی کمک بسیاری به من کرد. سید جلال حسینی ویژگی های مثبت بسیار دارد. رکوردهای او در عرصه ملی و باشگاهی بی نظیر بوده و همین حالا در 40 سالگی هم از تاثیرگذارترین فوتبالیست های تیمش است. او را یک کاپیتان کامل می دانم.

دفاع راست:

جواد زرینچه در تمام دوران فوتبالش چه در تیم ملی و چه باشگاهی یکی از بی حاشیه ترین و تاثیرگذارترین ها بود. پاس گل او در جام جهانی توانایی هایش را به رخ کشید.

دفاع چپ:

توانایی ها و حق مجتبی محرمی در فوتبال بسیار بیشتر بود. او واقعا می توانست خارج از ایران بازی کند.

هافبک دفاعی:

پرویز قلیچ خانی 4 سال کاپیتان من در دارایی بود. به چشم دیدم که چطور در همه پست ها بازی می کند. او همه چیز فوتبال ما بود.

هافبک راست:

مهدی مهدوی کیا یک بازیکن نخبه که در بانک ملی رشد کرد و همیشه تاثیرگذار و بزرگ بود. در همه تیم ها فوق العاده بود و در سال 2003 مرد سال فوتبال آسیا شد.

هافبک چپ:

حسن روشن، کسی که هم در جام جهانی و هم در المپیک گل زد و یکی از کامل ترین ها بود. هم در چپ و هم در راست بازی می کرد.

هافبک هجومی:

علی کریمی یک اعجوبه در فوتبال ایران بود. زمانی که دستیار کوردس بودم با او کار کردم. استثنایی بود. حیف که بالاتر نرفت. از تکنیکی ترین بازیکنان تاریخ ما بود.

مهاجمان:

علی دایی یک استثنا در فوتبال ما است که مزد زحماتش را گرفت. فوق العاده هم بود. در آلمان بازی کرد و آنجا هم خود را نشان داد. هرجا که بازی کرد فوق العاده بود. در کنار او خداداد عزیزی را بنویسید. تاثیرگذاری بالایی داشت و نقش او در فوتبال ایران خصوصا در سالهای آخر دهه 90 مثال زدنی است. در هر تیمی و تا روزی که در فوتبال ایران بازی می کرد، تاثیرگذار بود.

احمد سنجری در ادامه از پرویز قلیچ خانی، ناصر حجازی و علی دایی به عنوان سه بازیکن قرن یاد کرد. همچنین رای خود در بخش مربیان قرن را به حسن حبیبی و کارلوس کی روش داد.

او علیرضا فغانی را داور قرن و تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 را تیم قرن دانست.

در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن، جهان پهلوان تختی، محمد نصیری و عبدالله موحد رای پیشکسوت فوتبال ایران بود.