شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جزیره کیش

جزیره کیش میزبان مسابقات مهم آسیایی در سال ۲۰۲۲

صدآنلاین: رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: نخستین دوره مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی قاره کهن در سال ۲۰۲۲ اسفند ماه امسال در جزیره کیش و با حضور رئیس فدراسیون جهانی برگزار خواهد شد. مسابقات فیتنس چلنج زنان منوط به موافقت معاونت ورزش بانوان است.

به گزارش صدآنلاین «عبدالمهدی نصیرزاده» امروز (شنبه) در نشست خبری اظهار داشت: این نشست با هدف اطلاع‌رسانی در خصوص نخستین دوره مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ که در جزیره کیش برگزار می‌شود، است و امیدوارم میزبانی خوبی در این رقابت‌ها باشیم. در این رقابت‌ها شاهد حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران هم خواهیم بود که برای ما مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: صنعت نفت، خودرو و گردشگری که زیر مجموعه آن صنعت گردشگری ورزشی است در جایگاه اول آن قرار دارد و بالاترین رده‌های صنعت را به خود اختصاص داده‌اند. با مجموعه دانشگاه انفورماتیک ایران نشستی را برگزار کردیم و با توجه به این که در همان زمان نمایشگاهی از سوی آنها در کیش برگزار می‌شد به یک تفاهم رسیدیم تا در کنار هم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تاکید کرد: مسابقات ما در ۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد و تنوع بالایی دارد. نخستین دوره مسابقات فیتنس چلنج در ۲ بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد و در نظر داریم در حاشیه آن تبادل اطلاعات، تکنولوژی و مباحث علمی را هم داشته باشیم.

مسابقات فیتنس چلنج زنان آسیا منوط به موافقت وزارت ورزش

نصیرزاده یادآور شد: موافقت وزارت ورزش و شورای برون مرزی برای برگزاری این رقابت‌ها اخذ شده است، اما برگزای مسابقات فیتنس چلنج زنان منوط به موافقت معاونت ورزش بانوان است و قرار است در این زمینه جلسه‌ای داشته باشیم و دفاعیه خود را آماده کرده‌ایم. فکر نمی‌کنیم در این برنامه مشکلی وجود داشته باشد چرا که برخلاف موازین اخلاق و شرعی نیست. 

وی تصریح کرد: اگر به هر دلیل وزارت ورزش مخالفت کند این را به فدراسیون جهانی اعلام می‌کنیم که مسابقات بدون بخش بانوان برگزار شود. در صورت برگزاری مسابقات بانوان با هماهنگی فدراسیون جهانی با حفظ ارزش‌های ایرانی و اسلامی برگزار خواهد شد و فقط بانوان مسئولیت برگزاری آن را بر عهده خواهند داشت. این امر به نوعی یک فرهنگ‌سازی است تا همه چیز در اختیار بانوان باشد و می‌توانیم الگویی برای کشورهای اسلامی باشیم. تاکنون کشورهای هند، عراق، سوریه و افغانستان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند. با ازبکستان، ژاپن، روسیه، قزاقستان، ازبکستان و سایر کشورها رایزنی‌های لازم صورت گرفته اما با توجه به زمان باقی مانده انتظارمان داریم که استقبال خوبی از مسابقات شود.   

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تاکید کرد: معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان قصد جلوگیری از فعالیت‌های بانوان را ندارد و به دنبال آن است تا در شرایطی مناسب این روند ادامه یابد. 

نصیرزاده همچنین یادآور شد: رشته فیتنس نخستین سال فعالیت خود را تجربه می‌کند و می‌تواند در ادامه از کمیته به انجمن تغییر یابد. در رشته بدنسازی تنوع و گستردگی زیاد است. مجمع فدارسیون مصوب کرده تغییر ساختار ایجاد شود و قرار است طبق قانون عمل کنیم.

وی یادآور شد: برای تهیه جوایز مسابقات قهرمانی آسیا به دنبال رایزنی با حامیان مالی هستیم اما هنوز جوایز نقدی نداریم. 

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام همچنین در خصوص مجمع فوق‌العاده فدراسیون گفت: برخی اعضا ابهاماتی داشتند که برای رفع آن اقدام شد. مسایلی که مطرح شد بیشتر بر اساس شنیده‌ها بود و حتی یک مورد بر اساس مستندات ارائه نشد و در نهایت ابهامات مرتفع شد و مجمع رای دوباره داد. بسیاری از مسایل مطرح شده در مجمع به دلیل عدم آگاهی بود اما رای دوباره نشان داد این ابهامات حل و فصل شد.

همچنین قرار است در حاشیه این رقابت‌ها نخستین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت و بازارسازهای نوین برگزار شود. «حسین پوربشاش» رییس کنگره  صنعت و بازارسازهای نوین در این خصوص گفت: در دوران کرونا که همه جا را به تعطیلی کشانده بود شاهد بودیم با حضور تکنولوژی و بهره‌مندی از صنعت ارتباطات در شبکه‌های مجازی، ورزش تعطیل نشد و افراد با استفاده از فضای مجازی ورزش خود را ادامه دادند. ما در صنعت فیتنس حضوری فعال خواهیم داشت و می‌خواهیم در این حوزه فعالیت موثری داشته باشیم.  

این برنامه در حاشیه رقابت‌های کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا در سال جاری به میزبانی جزیره کیش روزهای ۱۸ تا ۲۱ اسفندماه برگزار خواهد شد.