شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#کاخ سفید#دولت#دولت بایدن

کاخ سفید گزارش مربوط به عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شرق اروپا را رد کرد


کاخ سفید گزارش مربوط به عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شرق اروپا را رد کرد

کاخ سفید گزارش منتشر شده درباره تصمیم دولت بایدن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شرق اروپا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کاخ سفید گزارش شبکه ان بی سی نیوز درباره آماده شدن دولت بایدن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شرق اروپا و متوقف کردن رزمایش های نظامی در این منطقه را رد کرده است.

 

مقام های ارشد آمریکا و روسیه قرار است به زودی درباره درخواست های امنیتی مسکو دیدار و گفت و گو کنند.

یکی از مقام های دولت بایدن پیش از این به شبکه ان بی سی گفته بود که واشنگتن در حال تهیه فهرستی از گزینه‌ ها برای تغییر موضع نیرو در اروپا برای گفت وگو با روسیه در این مذاکرات است. اگر روسیه مایل به کاهش حضور خود باشد، ایالات متحده نیز آماده است درباره اقدامات خاصی مذاکره کند.

وی افزود: روسیه باید اقدامات متقابلی را برای کاهش حضور نظامیان خود در منطقه اتخاذ و اجرا کند، البته این اقدامات فراتر از عقب نشینی نظامیان روسی از مرز اوکراین خواهد بود.

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به پایگاه اطلاع رسانی هیل گفت: این مساله دقیق نیست که دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌ هایی برای عقب ‌نشینی نیروهای آمریکایی در اروپای شرقی به منظور آماده‌ سازی برای گفتگو با روسیه در هفته آینده است.

وی افزود: در واقع، ما به طور علنی و خصوصی به روسیه اعلام کرده‌ایم که اگر مسکو اقدامات تجاوزکارانه بیشتری علیه اوکراین اتخاذ کند، متحدان ناتوی خود را در جناح شرقی تقویت می‌کنیم که تعهد ناگسستنی در قبال آنها داریم.

انتظار می ‌رود مقام های واشنگتن و مسکو روز دوشنبه با هم دیدار کنند آن هم در شرایطی که نگرانی‌ ها درباره برنامه‌ ریزی روسیه برای حمله به اوکراین افزایش یافته است، اقدامی که مشابه سال 2014 است که روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد.

قرار است نشست مشترک روسیه-ناتو نیز روز چهارشنبه و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز روز پنجشنبه برگزار شود.

روسیه ماه گذشته خواسته های خود را از ایالات متحده و ناتو مطرح کرد که در آن از ناتو خواسته بود عضویت اوکراین در این سازمان را رد کرده و استقرار نظامی خود را متوقف کند.

انتهای پیام/