شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قهرمانی کشور#تیم ملی#کشتی فرنگی

باوفا: غیبت در مسابقات قهرمانی کشور جوانان به معنای حذف از چرخه انتخابی سال ۲۰۲۲ است


باوفا: غیبت در مسابقات قهرمانی کشور جوانان به معنای حذف از چرخه انتخابی سال 2022 است

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان تاکید کرد هر کشتی‌گیری که قصد رسیدن به دوبنده تیم ملی در سال ۲۰۲۲ را دارد باید در مسابقات قهرمان کشوری حضور پیدا کند.

حمید باوفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری جوانان در ماه آینده در قم اظهار داشت: همه کشتی‌گیرانی که می‌خواهند مدعی دوبنده تیم ملی فرنگی باشند، باید در مسابقات قهرمان کشوری شرکت کنند و غیبت در این رقابت‌‌ها به منزله از دست دادن شانس رسیدن به تیم ملی است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با تاکید بر اینکه به دلیل حضور جوانان در جام تختی و محک خوردن‌شان در این رقابت‌ها، تاریخ مسابقات کشوری جوانان تغییر کرده، گفت: تاریخ قبلی مسابقات کشوری جوانان به شکلی بود که نمی‌توانستیم تعدادی از جوانان را در جام تختی محک بزنیم و به همین دلیل تاریخ جابه‌جا شد تا جوانان یک تیم مجزا در جام تختی داشته باشند و بتوانیم از این تورنمنت داخلی بیشترین بهره را ببریم. بعد از آن هم جام شاهد را داریم و آنجا احتمالا سه تیم باید بدهیم.

باوفا ادامه داد: احتمالا در این مسیر در یک تورنمنت بین‌المللی نیز شرکت خواهیم کرد که خروجی این چند رقابت، به انتخاب تیم آسیایی و جهانی منتهی خواهد شد. با توجه به فاصله‌ای که بین مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و جهانی وجود دارد، شاید در اوزان سبک دو ملی‌پوش داشته باشیم.

وی همچنین درخصوص زمان آغاز اردوی تیم ملی گفت: بعد از جام تختی اردوها شروع خواهد شد و احتمالا در دو ماه ابتدایی سال در یک تورنمنت بین‌المللی و جام شاهد شرکت خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، مسابقات قهرمان کشوری کشتی فرنگی جوانان 3 تا 6 بهمن ماه 1400 در قم برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/