به گزارش برنا، از خبرگزاری فرانسه، فون در لاین پیش از آغاز مذاکرات بین ایالات متحده و روسیه در هفته آینده در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: یک چیز واضح است، بدون اروپا راه حلی وجود ندارد. راه حل هرچه که باشد، اروپا نیز باید حضور داشته باشد.

وی افزود که اتحادیه اروپا با کمک های مالی در مجموع ۶ میلیارد یورو (۶.۷ میلیارد دلار) بسیار در اوکراین حضور دارد و همچنین بشدت به موقعیت خود به عنوان یک مرکز ترانزیتی برای واردات گاز از روسیه وابسته است.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه نیز در سخنرانی روز جمعه تاکید کرد که مذاکرات آمریکا و روسیه یک تحول مثبت است، اما این مذاکرات بر ساختار امنیتی اروپا که به ما بستگی دارد، تأثیری نخواهد گذاشت.

مکرون افزود: هماهنگی بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در این زمینه مثال زدنی است و همچنین خواستار مذاکره اتحادیه اروپا با مسکو شد.

قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا  در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) برگزار  شود.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالی‌که قرار است مذاکرات امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن و ولادیمیر پوتین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

انتهای پیام/